مقامات رسمی در کشور‌های مختلف به برقراری آتش‌بس در غزه واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آتش بس در غزه با واسطه مصر پس از یازده روز حملات تل‌آویو به این منطقه و درگیری بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، از بامداد روز جمعه برقرار شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیشنهادی آتش‌بس یکجانبه برای توقف حملات علیه نوار غزه، به کابینه امنیتی رژیم اشغالگر ارائه داد.

مقامات کشورهای مختلف در سراسر جهان  به برقراری آتش بس در غزه  واکنش نشان دادند.

عزت الرشیق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس به رویترز گفت: درست است که نبرد امروز پایان می‌یابد، نتانیاهو و همه جهان باید بدانند که دستان ما برای محافظت از مسجد الاقصی در قدس و حمایت از مردم فلسطین بر روی ماشه باقی می‌ماند.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتر خود نوشت: از خبر آتش بس در غزه استقبال می کنیم. دو طرف باید تلاش کنند تا آتش بس پایدار بماند تا دیگر شاهد خشونت‌ها و کشته شدن غیرنظامیان نباشیم.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از آتش بس اعلام شده به منظور پایان دادن به خشونت‌ها در غزه استقبال می‌کنیم. و از مصر و دیگر کشورها و سازمان‌هایی که در این امر موثر بودند، ممنونیم.

او با ابراز تاسف از حملات و به شهادت رسیدن زنان و کودکان در این یازده روز در غزه، گفت: اتحادیه اروپا مرتبا تکرار می‌کند که اوضاع غزه مدت‌هاست ناپایدار است.

جو بایدن نیز در سخنرانی خود که یک ساعت پیش از آغاز آتش بس انجام داد، گفت: از توافق آتش بس بین اسرائیل و گروه های مقاومت فلسطین استقبال می‌کنیم. او در ادامه بدون اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، با محکوم کردن حملات موشکی و دفاعی گروه‌های مقاومت فلسطین، به فلسطینیان وعده کمک‌های بشر دوستانه داد!

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در پیامی توئیتری از برقراری آتش‌بس ابراز رضایت کرد و گفت زمان آن رسیده که گروه‌های فلسطین و رژیم صهیونیستی به فکر راه حل اساسی برای برقراری صلح پایدار و خاتمه دادن به خشونت‌ها باشند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار