مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان آمادگی نیرو‌های بسیجی و به ویژه دانشجویان پزشکی را برای مشارکت در عملیات واکسیناسیون اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا جانگران نژاد مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان با اشاره به آمادگی نیرو‌های بسیجی به ویژه دانشجویان پزشکی در طرح واکسیناسیون گروه‌های مختلف علیه کرونا گفت: با توجه به محدودیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در تعداد پرسنل و تیم‌های واکسیناسیون، انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها در این زمینه مشارکت کنند تا هر چه سریعتر بیماری کووید-۱۹ ریشه کن شود.

او مشارکت بسیج در دفاع مقدس و اجرای واکسیناسیون فلج اطفال را از جمله اقدامات انجام شده از سوی این نهاد مردمی عنوان کرد و بیان داشت: در اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال، ۳ هزار و ۳۲۰ نیروی بسیجی با کمک وزارت بهداشت در یک روز کاری واکسیناسیون ۹ میلیون کودک زیر ۵ سال را انجام دادند که منجر به ریشه کن شدن فلج اطفال در ایران شد.

جانگران زاده شهید قاسم سلیمانی را الگویی برای همه بسیجیان دانست و افزود: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص همکاری بسیج و سپاه برای کنترل ویروس کرونا، طرح شهید سلیمانی با فعالیت نیرو‌های بسیج در کشور با تولید ماسک و کمک‌های مومنانه اجرا شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای فعالیت طرح شهید سلیمانی در خوزستان، ۴ هزار بسیجی در اجرای طرح مشارکت داشتند و رفته رفته به تعداد این افراد اضافه شد، تصریح کرد: تیم‌های رهگیری و حمایتی طرح شهید سلیمانی در کنار بهداشت به امر بیماریابی، غربالگری، قرنطینه و حمایت از بیماران نیازمند و راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها پرداختند که منجر به کاهش آمار بیماری شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان اظهار داشت: در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، ۱۲ هزار نیروی بسیجی در قالب یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج فعالیت خود را آغاز کردند که ۵۰ درصد این نیروها، جزو تیم‌های رهگیری بودند، ضمن اینکه ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین بیماران نیازمند توزیع شد، همچنین همه مردم خوزستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که جا دارد از اقدامات سپاه پاسداران، بسیج، دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر ارگان‌ها تشکر کنم.

او با ابراز خرسندی از اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی در استان، ادامه داد: امیدواریم با تزریق گسترده واکسیناسیون، چرخه بیماری قطع و مردم از این بیماری رها شوند، البته کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده اند باید همچنان از ماسک استفاده کنند، ضمن اینکه رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب امری ضروری است تا با تکمیل پوشش واکسیناسیون به طور کامل چرخه بیماری قطع شود.

جانگران نژاد گفت: با وجود استفاده از ماسک، ممکن است ویروس کرونا از طریق ترشح‌های چشمی در بدن وارد شود، بنابراین لازم است که برای درمان چشم، به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.