مدیر مشترکین برق منطقه ای خوزستان و سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: برای عبور از بی برقی ناشی از خشکسالی کاهش مصرف خانگی توسط مردم لازم است.

کیومرث زمانی مدیر مشترکین برق منطقه ای خوزستان و سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، بر اهمیت مدیریت مصرف برق تاکید کرد و گفت: امسال و با کاهش ذخایر پشت سد ها برای تولید برق آبی، و اختصاص  ۸۲ درصد مصرف برق به مصارف خانگی، بدون مشارکت و همکاری مردم گذر از بحران بی برقی امکان پذیر  نیست.

او با بیان اينکه مدیریت مصرف برق در استان خوزستان با مدیریت مصرف در ادارات و سازمان آغاز شده است، توضیح داد: این کار در اداره های زیرمجموعه وزارت نیرو با اعمال کاهش مصرف برق به میزان ۵۰ درصد در تایم اداری و ۹۰ درصدی در خارج از زمان اداری اجرایی شد.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور  این نکته را نیز متذکر شد که با توجه به سهم کم مصرف برق در ارگان و سازمان ها به نسبت مصرف خانگی اعمال این دستورالعمل ها مانع خاموشی ها نخواهد شد و افزود: مردم می توانند با انجام چند کار ساده همچون کاهش تعداد کولرهای روشن در منازل، تنظیم درجه کولر بر درجه ۲۰، سرویس سالیانه و شستشو دو هفته یک بار فیلترهای کولرها، استفاده از درگیر و کولرهای اسپلیت میزان مصرف خانگی را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

او آماری از مصرف برق در شهرهای آبادان و خرمشهر ارائه نکرد و گفت: در شرایط فعلی امکان ارائه آمار مصرف به تفکیک شهرستان میسر نیست و احتمال دارد در آینده بادتغییر سیاست گذاری ها، برای مدیریت مصرف این میزان ها به صورت رنگ بندی اعلام شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در مصاحبه ای  اعلام کرده بود پیک مصرف برق در  این استان ۷ هزار و ۷۲۷ مگاوات بوده که این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵ هزار و ۹۸۵ مگاوات مصرف، افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ه

برچسب ها: مصرف برق ، قطعی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.