کلیات ۱۳ طرح سرمایه گذاری در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری به تصویب اعضاء رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کلیات ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری پس از بررسی استعلام‌های قانونی و موافقت‌های اصولی صادر شده در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری به تصویب اعضاء رسید.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست این استان بر لزوم حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأکید کرد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه روند پاسخ به استعلام‌های سرمایه‌گذاری نباید در دستگاه‌های اجرایی طولانی شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی مشخص‌شده در قانون، برای استعلام در روند سرمایه‌گذاری باید در مهلت قانونی پاسخ مثبت یا منفی استعلام‌ها را ارائه دهند.

حسین علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۱۰ طرح از مجموع ۱۳ ارائه شده در کارگروه مربوط به درخواست مدیریت امور اراضی استان برای اجرای گاوداری شیری، پرواربندی بره، پرورش بز و گوسفند داشتی و یک مجتمع گردشگری است، گفت: طرح تفکیکی آرامستان شهر لردگان به مساحت بیش از هفت هکتار نیز در کارگروه ارائه و به تصویب رسید.

او تعداد طرح‌های پرواربندی بره در شهرستان بروجن را چهار مورد اعلام کرد و افزود: پرواربندی بره در بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ و اراضی شهرستان خانمیرزا هر کدام به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع نیز با نظر موافق اعضای کارگروه تایید شد.

مقصودی طرح گاوداری شیری در مستثنیات بخش مرکزی شهرکرد را یکی از مهم‌ترین طرح‌های ارائه شده در کارگروه دانست و اضافه کرد: این گاوداری با ۶ هزار راس دام در زمینی به مساحت بیش از ۳۸۷ هزار مترمربع احداث خواهد شد.

او همچنین به تصویب طرح‌های پرورش بز داشتی در یانچشمه شهرستان بن و گوسفند داشتی در شهرستان خانمیرزا اشاره کرد و یادآور شد: اجرای باشگاه سوارکاری در حریم شهر شهرکرد نیز با رفع مشکل تامین آب مورد تایید اعضای کارگروه قرار گرفت.

مقصودی گفت: بنا به نظر اعضا کارگروه مقرر شد پس از تصویب کلیات ۲ طرح گردشگری شامل مجتمع‌های گردشگری در شهرستان بروجن و چم چنگ شهرستان سامان، چگونگی ایجاد جاده دسترسی به این مجتمع‌ها در اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بازنگری شود.

او افزود: پرونده ۱۳ طرح تأیید شده کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست به زودی برای تصویب نهایی در نشست شورای برنامه‌ریزی و مدیریت چهارمحال و بختیاری مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار