مدیر کل استاندارد خوزستان اندازه شناسی را یکی از ارکان نظام استاندارد عنوان کرد و گفت: اندازه گیری‌ها برای سلامت شعار امسال روز اندازه شناسی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا قیصی پور مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: شعار روز جهانی اندازه شناسی سال ۲۰۲۱، اندازه گیری‌ها برای سلامت تعیین شده است.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر در اقدامی درخور توجه از سوی سازمان‌های بین المللی متولی امر، بیستم ماه می‌میلادی به عنوان روز جهانی اندازه شناسی نامگذاری شده است تا همه کشور‌های عضو این سازمان، آخرین دستاورد‌ها و نتایج حاصل از تلاش‌های یک ساله خود را با برگزاری همایش ها، کنفرانس ها، جلسات هم اندیشی و ... ارائه کنند تا با کمک سازمان بین المللی اندازه شناسی قانونی (OIML) و همچنین دفتر بین المللی اوزان و مقیاس‌ها (BIPM) در مسیر توسعه و پیشرفت کشور‌های خود، اجرا و عملیاتی نمایند.

قیصی پور اظهار داشت: برای نیل به این چشم انداز، اندازه شناسی به عنوان یکی از ارکان چهارگانه نظام استاندارد که در بیشتر شئون زندگی حضور دارد، نقش بی بدلیلی در فراهم نمودن این شرایط داشته و چنانچه روند‌های اندازه شناختی به عنوان یک چتر حمایتی با رویکرد پژوهش و تحقیق و با استفاده از فناوری‌های نوین و تکیه بر دانش کارشناسان و متخصصان داخلی، بتواند ساختار بخش تولید را پوشش دهد، بنابراین این مهم نویدبخش تولید پایدار محصولات، مطابق با شاخص‌های اندازه گیری بوده که مطمئنأ به کسب مزیت رقابتی ختم خواهد شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: نتیجه این اقدامات، ایجاد آگاهی از نقش مهم اندازه گیری و نقش آن در تسهیل تجارت عادلانه جهانی، اطمینان از مطابقت محصولات با استاندارد‌های مربوطه و در آخر رضایت مشتری از کیفیت مورد انتظار او بوده که با نهادینه شدن تفکر بهره وری، منتج به ایجاد ارزش افزوده و سودآوری برای صاحبان بنگاه‌ها و فراهم شدن تقاضای پایدار برای کالا‌های ملی خواهد شد.

این مقام مسئول با تبریک روز جهانی اندازه شناسی به همه فعالان این حوزه و پرسنل توانمند اداره اوزان و اندازه شناسی استاندارد خوزستان، ادامه داد: لازمه موفقیت در تجارت جهانی و افزایش سهم بازار‌های بین المللی برای کالا‌های ایرانی باید با تکیه بر باور‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد کارشناسان کشورمان صورت انجام شود تا از این رهگذر بتوان در کنار یکدیگر و با جهش تولید، در مسیر اعتلای نام ایران گام برداریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.