به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای یزد در نشست هم اندیشی اهالی رسانه و صنعت استان، گفت: استان یزد موقعیتهای اقتصادی بسیار خوبی نظیر چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور دارد، اما با توجه به برخی آسیبهای وارد شده نظیر آلودگی، رشد برخی بیماریها و برهم خوردن بافت فرهنگی و اجتماعی به تجدیدنظر در برخی مسائل نیاز داریم.
او افزود: رسانه باید به مشکلات استان ورود کند و ما برای این کار نیازمند کارشناسان شجاع و نقاد و مدیران پاسخگو هستیم.
پهلوانیان ادامه داد: برای توسعه استان باید به صورت منظومهای فکر کرده و بر همین اساس سند توسعه استان باید سند رسانهای داشته باشد که آمادگی تدوین این سند را داریم.
مدیرکل صدا و سیمای یزد بر لزوم احیای جلسات گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در استان تأکید کرد و گفت: بخشهای مختلف سیما، صدا و خبر برای خدمت به بخش صنعت و اقتصاد استان آماده هستند و تولید مستندهای تحقیقی خبری صدا و سیمای یزد درباره مشکلات تولید نیز در این راستا قرار داشته و ظرفیت این مستندها میتواند در خدمت صنعت و اقتصاد و توسعه باشد.
او خاطرنشان ساخت: ما گزارشها و برنامههای انتقادی را دستور کار خود قرار داده ایم، اما به برنامه سازان تاکید کرده ایم که انتقادات باید با رویکرد منصفانه، مشفقانه و محترمانه صورت گیرد.
زاده رحمانی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانی یزد نیز در این نشست هم اندیشی اهالی رسانه و صنعت استان که در صدا و سیما برگزار شد، گفت: خوشبختانه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در سال گذشته، ۶۷ درصد از کارخانجات تعطیل یا نیمه تعطیل استان به مدار تولید بازگشته و واحدهای تولیدی استان ۹۰ درصد افزایش تولید داشته اند.
او افزود: با توجه به آسیبهای که برخی صنایع بزرگ به استان وارد کرده اند، رسانه میتواند با معرفی الگوهای کارآفرینی موفق، نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار و سالم در استان داشته باشد.
انتهای پیام/ی