معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان گفت: سالمندان قبل و بعد از تزریق واکسن باید دارو‌هایی که مصرف می‌کردند را طبق روال ادامه بدهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سالمندان به دلیل داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و استفاده از دارو‌های خاص، بعضا نگران تزریق واکسن هستند و شایعات فضای مجازی نیز گاهی به این نگرانی‌ها دامن می‌زند.

حسین صافی‌زاده  ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، گفت:  سالمندان بعد از تزریق واکسن نیاز به استفاده از داروی خاصی ندارند و فقط بهتر است روز بعد از دریافت واکسن استراحت کنند و مایعات بیشتری مصرف کنند.

حسین صافی‌زاده بیان کرد: سالمندان قبل و بعد از تزریق واکسن باید دارو‌هایی که مصرف می‌کردند را طبق روال ادامه بدهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان تاکید کرد: برای سالمندان بعد از تزریق واکسن استفاده از داروی خاصی توصیه نشده و باید روال عادی زندگی را داشته باشند و تغذیه‌ معمولی خود را ادامه دهند.

او با بیان این‌که هر واکسنی که وزارتخانه توزیع کند به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، اظهار کرد: ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در کرمان واکسینه شده‌اند و تزریق واکسن به افراد بالای ۷۵ سال نیز آغاز شده است.

واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در کرمان از هفتم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. افراد ۷۵ سال به بالا نیز از ابتدای هفته فراخوان شده‌اند و تزریق واکسن به این افراد نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار