معرفی لپتاپ ZenBook ۱۳ OLED جدید ایسوس

لپتاپ Zenbook ۱۳ جدید ایسوس با نمایشگر OLED با قیمت ۸۰۰ دلار در دو مدل اینتل و AMD ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، شرکت ایسوس لپتاپ جدیدی را طراحی کرده که ZenBook ۱۳ OLED نام دارد. در حالی که هیچ جک هدفونی در این دستگاه وجود ندارد و کیبورد آن کوچک است، اما به نظر نمی‌رسد که لپ تاپ ۲.۵ پوندی از مشخصات فنی ضعیفی برخوردار باشد. علاوه بر آن دارای صفحه نمایش OLED سیزده اینچی ۱۰۸۰p با دامنه ۱۰۰ درصد رنگ DCI-P۳ است که می‌توانید آن را با پردازنده‌های Intel Core i۷ یا AMD Ryzen ۷ پیکربندی کنید.

رم این لپتاپ ایسوس ۱۶ گیگابایت است و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی دارد. با قیمت پایه ۸۰۰ دلار، شما این دستگاه را با یک تراشه AMD Ryzen ۵ ۵۵۰۰U یا یک پردازنده نسل یازده Intel Core i۵-۱۱۳۵G۷ دریافت می‌کنید، که دارای یک صفحه کلید با نور پس زمینه بوده و یک دوربین هم دارد. درگاه‌های کامل HDMI ۲.۰ و USB-A، یک جفت پورت USB-C و یک اسلات کارت microSD از دیگر امکانات لپتاپ ZenBook ۱۳ است.

معرفی لپتاپ ZenBook ۱۳ OLED جدید ایسوس

تفاوت های مدل اینتل و AMD لپ تاپ Zenbook ۱۳

البته طبق اعلام شرکت Asus چند تفاوت مهم بین مدل‌های اینتل و AMD وجود دارد. مثلا عمر باتری سیستم AMD سه ساعت بیشتر از سیستم دارای اینتل است. در سیستم اینتل، به جای USB ۳.۲ Type-C یک جفت پورت Thunderbolt ۴ ارائه شده است.

مدل‌های AMD فقط Wi-Fi ۵ دارند، در حالی که مدل‌های Intel از Wi-Fi ۶ برخوردار هستند. با قیمت ۸۰۰ دلار دستگاه دارای پردازنده اینتل با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می‌شود، در حالی که دستگاه حاوی AMD ۵۱۲ گیگابایت فضا در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

به نظر نمی‌رسد نسخه ۸۰۰ دلاری AMD هنوز به بازار عرضه شده باشد و فقط چند مدل دیگر از این لپتاپ در فروشگاه‌های اینترنتی دیده شده.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
من رایزن رو می پسندم .