مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تهیه ۱۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان نیازمندان استان قزوین با کمک خیران و دستگاه‌های حمایتی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست طرح هدایت آموزش و پرورش استان قزوین افزود: ۲۲هزار و ۸۰۰ دانش آموز استان قزوین پس از بررسی‌های انجام شده فاقد تبلت بودند و امکان تهیه آن را نداشتند که برای رفع این کمبود از ظرفیت خیران و دستگاه‌های حمایتی استفاده شد.

اصغری افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی و هزار و ۴۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه در استان قزوین فاقد تبلت هستند که تلاش داریم تا با کمک خیران و دستگاه‌های حمایتی، تبلت مورد نیاز آن‌ها را تهیه و تامین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه حتی پس از کرونا نیز نیاز به ابزار‌های کمک آموزشی مانند تبلت وجود دارد، خاطرنشان کرد: تهیه تبلت برای این دانش آموزان در راستای تحقق عدالت آموزشی و کمک به خانواده‌های نیازمند برای تأمین ابزار‌های آموزشی نوین مورد نیاز فرزندانشان برای حضور در شبکه آموزشی شاد دنبال و پیگیری می‌شود.

او با اشاره به برنامه ریزی به منظور تهیه تبلت برای دانش آموزان باقی مانده، گفت: طرح هدایت می‌کوشد تا ابزار‌های کمک آموزشی از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت مورد نیاز دانش آموزان نیازمند را تهیه و در اختیار آنان قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری، گفت: همه تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل برگزاری امتحانات اندیشده شده و دانش آموزان نیز در این خصوص همکاری لازم را دارند و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخطی از این دستورالعمل‌ها گزارش نشده است.

در پایان این مراسم ۹۶ دستگاه تبلت برای دانش آموزان نیازمند استان قزوین ارسال شد.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز و ۱۴ منطقه آموزشی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.