کمبود بارش‌های بهاری در همدان نسبت به ۵۰ سال گذشته /افزایش دما در استان همدان

مسئول مرکز پیش‌‌بینی اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: کمبود بارش های بهاری در استان همدان نسبت به ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد حسن باقری شکیب، مسئول مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: میزان بارش بارش در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

او با بیان اینکه میزان بارش‌های بهاری در استان همدان نسبت به آمار بلند مدت ۹۰ درصد کاهش یافته است تصریح کرد: از ابتدای امسال بارش چشمگیری در استان وجود نداشته و در خرداد ماه هم بارش چندانی وجود نخواهد داشت.

مسئول مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در تابستان امسال یک تا دو درجه گرمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: از امروز تا روز شنبه دمای استان بین سه تا درجه افزایش می‌یابد.

باقری شکیب با بیان اینکه در روز‌های شنبه و یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده و رگباری در استان وجود دارد گفت: میزان بارش‌ها در نقاط شمالی استان بیشتر خواهد بود.

او به وضعیت دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت شهرستا‌های اسدآباد و فامنین باحداکثر دمای ۳۲ درجه به عنوان گرمترین نقاط استان و بهار با حداقل دمای ۶ درجه به عنوان خنک‌ترین شهرستان استان گزارش شده است.

مسئول مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه در روز گذشته دمای شهرستان همدان بین ۳۰ و ۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است گفت: فردا دمای شهرستان همدان تا ۳۴ درجه هم پیش می‌رود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.