چین امروز از در اختیار قرار دادن واکسن کرونا در به ۴۰ کشور آفریقایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، چین امروز پنجشنبه اعلام کرد واکسن کرونا در اختیار ۴۰ کشور آفریقایی قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، چین این اقدامات را که «دیپلماسی واکسن» توصیف شده است، کاملاً بشر دوستانه عنوان کرد.

«وو پنگ»، رئیس بخش آفریقا در وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت این واکسن‌ها یا اهدا شده اند یا با قیمت مناسب به این کشور‌ها فروخته شده اند.

این مقام چینی ظاهراً با اشاره به آمریکا این کمک چین را با اقدامات کشور‌هایی مقایسه کرد که گفته اند باید اول واکسیناسیون مردم خودشان را به پایان رسانند تا بتوانند واکسن در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهند.

وی افزود: «قطعاً ما معتقدیم لازم است مطمئن شویم تا مردم چین در سریع‌ترین فرصت ممکن واکسینه شوند، اما در مورد دیگر کشور‌هایی که نیاز به واکسن دارند نیز همه تلاشمان را می‌کنیم تا واکسن در اختیارشان قرار دهیم.»

در حالی که آمریکا از سوی برخی به احتکار واکسن متهم شده است، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور دوشنبه قول داد ۲۰ میلیون دوز واکسن دیگر در شش هفته آینده (در اختیار کشور‌های دیگر) قرار دهد. به این ترتیب کل واکسنی که آمریکا تعهد داده است (در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهد) به ۸۰ میلیون دوز می‌رسد. دولت بایدن اعلام نکرده است چه کشور‌هایی این واکسن‌ها را دریافت خواهند کرد.

این واکسن‌ها از شرکت‌های آمریکایی فایزر، مدرنا یا جانسون اند جانسون خواهند بود. دولت قبلاً متعهد شده بود تا پایان ماه ژوئن حدود ۶۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهد.

شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه با ابراز نگرانی از اینکه قاره آفریقا تنها حدود دو درصد واکسن‌های تزریق شده در جهان را دریافت کرده است، خواستار تسریع دسترسی این قاره به واکسن کرونا شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار