معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان گفت: ما اشد مجازات را بدون هیچ گونه اغماضی برای عاملان نزاع خشونت بار در قرن آباد گرگان صادر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سلیمانی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان گفت: ما در زمان اولیه پس از وقوع این نزاع خیابانی دستورات قاطعی را به مرجع انتظامی مبنی بر شناسایی محل اختفا و عاملان این نزاع و دستگیری آن‌ها صادر کردیم.

سلیمانی گفت: نیروی انتظامی در کوتاه‌ترین زمان، هر ۳ عامل این درگیری، خصوصا ضارب تبر به دست را دستگیر کردند.

او گفت: این اطمینان به مردم داده می‌شود که دستگاه قضایی بدون هیچ گونه اغماض به این گونه پرونده‌ها رسیدگی خواهد کرد و هیچ یک از ارفاق‌های کیفری شامل عاملان این پرونده نخواهد شد.


ترویج فیلم‌های خشونت آمیز جرم است


معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان همچنین با بیان اینکه رجز خوانی و تهدید در فضای مجازی جرم است افزود: برخی افراد در فضای مجازی، رجز خوانی و با رفتار‌های غیر متعارف خشونت آمیز دیگران را تهدید می‌کنند که این کار هم از جنبه خصوصی و هم از جنبه عمومی جرم قابل پیگیری است.

سلیمانی گفت: ما دستورات لازم را به پلیس فتا صادر کردیم که این افراد را در فضای مجازی شناسایی و با ادمین این صفحات برخورد قاطع کند.

طبق قانون مجازات اسلامی، اگر کسی در فضای مجازی مردم را تشویق به خشونت یا تحریک به اعمال خشونت آمیز کند مجرم است.
او گفت: مردم باید بدانند بازنشر فیلم‌های مروج خشونت نیز جرم است و ما با منتشرکنندگان این فیلم‌ها برخورد می‌کنیم.

چند روز قبل، نزاعی در روستای قرن آباد گرگان اتفاق افتاد و فیلم آن که حاوی صحنه‌های بسیار خشن بود در فضای مجازی دست به دست شد که بر اذهان عمومی تاثیر گذاشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.