معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت:با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها برداشت محصولات زراعی تا پنج سال آینده ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،وفا بخش معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح‌های جهش تولید در مراغه گفت: این طرح برای سال اول در ۶۵۰ هزار هکتار از دیمزار‌های کشور در حال اجراست.

وفا بخش افزود: افزایش تولید محصولات زراعی، افزایش درآمد کشاورزان و استفاده حداکثری از آب باران از اهداف اجرای این طرح است.

او گفت: سال آینده این طرح تا دو میلیون هکتار و پس از پنج سال در تمامی دیمزار‌های کشور در زمینه غلات، حبوبات و دانه‌های روغنی و علوفه اجرا می‌شود.

سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم در بازدید از این طرح‌ها گفت: این طرح با مشارکت ۹۲ هزار کشاورز در ۷ هزار و ۸۹۸ روستای کشور اجرا می‌شود.

 سید هاشمی افزود: از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ۱۷۳ میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

 معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت:تمامی اراضی زیرکشت این طرح زیرپوشش بیمه قرار گرفته اند که امنیت خاطری برای کشاورزان است.

فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: این طرح در آذربایجان شرقی در سطح ۱۵۴ هزار هکتار اجرا می‌شود.

طرح جهش تولید همزمان در شش استان کشور اجرا می‌شود.

سالانه در کشور شش میلیون ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم زیرکشت محصولات زراعی می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.