مدیرمنطقه ۵ شهرداری کرج گفت: در جلسه‌ای با حضور مشاور دفتر تسهیل گری وضعیت بافت‌های فرسوده منطقه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سیدرضا فیض، مدیرمنطقه ۵ شهرداری کرج گفت: در جلسه‌ای که با حضور مشاور دفتر تسهیل گری بافت‌های فرسوده و نماینده سازمان عمران و معاونت‌های مرتبط برگزار شد، سه طرح ارائه‌شده توسط مشاور و همچنین درخواست‌های مردمی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد همکاری لازم در خصوص اجرای طرح‌های مذکور انجام شود.

او بافت‌های فرسوده را بخش قابل‌توجه از پهنه بسیاری از شهر‌های کشورمان دانست و افزود: به دلیل معضلات خاص بافت‌های فرسوده که از گستره حیات شهری خارج شده و به بخش‌های مسئله‌دار شهر‌ها تبدیل‌شده، این بافت‌ها علاوه بر مسائل و مشکلات کالبدی، ابعاد و کیفیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر و فضا‌های شهری را نیز دچار تنزل کرده و فضا‌های شهری را با معضل و یا مختل روبرو ساخته است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه که بافت‌های فرسوده شهری دارند رویکرد‌های نوسازی و بهسازی بافت فرسوده مورد بررسی قرارگرفته است.

او افزود: یکی از عوامل و عناصر تأثیرگذار در زیبایی شهر و کیفیت بصری فضا‌های شهری، رنگ‌ها هستند و کاربرد صحیح رنگ‌ها در محیط‌های شهری نقش بسزایی در خوانایی و وضوح و زیباسازی شهر دارند و سبب تلطیف روحیات شهروندان در شهر‌های شلوغ و پرهیاهوی امروزی می‌شوند و احساس مطلوبی را از شهر در شهروندان ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.