از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۳۲ هزار و ۷۷۴ دوز واکسن برای گروه‌های هدف در چهارمحال و بختیاری تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۳۲ هزار و ۷۷۴ دوز واکسن برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

او افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۳۹ دوز در مرحله اول و ۱۴ هزار و ۳۵ دوز آن در مرحله دوم تزریق شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری با بیان اینکه در مجموع ۳۶ هزار ۱۵۷ دوز واکسن تاکنون وارد استان شده است اضافه کرد: واکسناسیون گروه‌های هدف بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا و بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در حال تزریق است.

او ادامه داد: در مرحله اول واکسیناسیون کرونا، ۸ هزار و ۹۱۴ دوز واکسن برای کادر درمان، ۳ هزار و ۸۵۸ دوز برای کادر بهداشت، ۵۶۴ دوز برای پرسنل فوریت‌های پزشکی، ۷۰۰ دوز برای جانبازان بالای ۵۰ درصد، هزار ۳۳۴ دوز برای بیماران خاص، ۴۷ دوز برای پرسنل آرامستان ها، ۳۵۰ دوز برای پاکبانان، ۲ هزار و ۱۵۰ دوز برای پرسنل نظام پزشکی، ۷۰۷ دوز برای سایر گروه‌ها از جمله کارکنان بخش خصوصی و کارکنان ستادی، ۱۱۵ دوز برای مددجویان بهزیستی تزریق شد.

جزایری گفت: در مرحله دوم نیز ۱۰ هزار و ۸۹۵ دوز واکسن برای گروه‌های سنی ۸۰ سال به بالا، ۳ هزار و ۱۴۰ دوز برای گروه سنی ۷۵ سال به بالا تزریق شده است.

او از ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان خبر داد و افزود: با ورود این محموله روند واکسیناسیون جمعیت ۷۵ سال به بالا در استان ادامه پیدا می‌کند.

گفتنی است: واکسیناسیون گروه‌های هدف در چهارمحال و بختیاری با ورود اولین پارت واکسن کرونا از تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ به میزان ۲۰۰ دز در این استان آغاز و در حال حاضر ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.