معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد بسته اشتغال صد هزار نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش استانداران در سال گذشته هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی راکد با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور به چرخه تولید بازگشت که با فعال شدن این تعداد واحد ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد شد.

علی رسولیان با بیان اینکه تحریم و بحران کرونا دو چالش اساسی پیش‌روی بخش صنعت در ایران بود افزود: کرونا رشد اقتصادی دنیا را به زیر صفر رساند، اما ایران با تلاش مسولان از این دو چالش مهم سربلند بیرون آمد.

رسولیان از رشد ۷ درصدی بخش صنعت خبر داد و گفت: با تحقق این امر و تولید محصول مورد نیاز در داخل میزان واردات کشور کاهش محسوسی یافت.

او از افزایش سرمایه‌گذاری ۳۰ درصدی درحوزه شهرک صنعتی همه استان‌ها در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با انعقاد ۱۱ هزار و ۶۰۰ قرار دارد و واگذاری بیش از ۵ هزار زمین بیش از ۶۵ هزار فرصت شغلی در شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور ایجاد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی از همان ابتدایی سال برای تحقق شعار سال برنامه‌های منسجم و عملیاتی را آغاز کردند افزود: اصلاح قوانین، مشارکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای ایجاد شهرک‌های صنفی در حاشیه شهر‌های بزرگ و تنفید اختیارات به استان‌ها و کاهش بوروکراسی اداری از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هدف گذاری امسال را بازگشت واحد‌های راکد خارج از شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ واحد در این رابطه شناسایی شده و دراین خصوص نیازمند همکاری همه استان‌ها هستیم.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: شهرک صنعتی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.