اقدام فیسبوک در راه اندازی مرکزی به منظور نظارت بر محتوا در خصوص جنگ غزه

شرکت فیسبوک از راه اندازی مرکز عملیات ویژه برای نظارت در زمینه مطالب انتشاری در خصوص جنگ عزه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، شرکت فسسبوک امروز، چهارشنبه اعلام کرد یک مرکز عملیات ویژه‌ای را به منظور پایش محتوا در پلترم این شبکه اجتماعی در خصوص تشدید تنش‌ها در غزه راه اندازی کرده است.

«مونیکا یکرت» (Monika Bickert) معاون سیاست محتوایی شرکت فیسبوک اعلام کرد این مرکز دارای ظرفیت کاری ۲۴ ساعته است و دارای افراد عرب زبان و عبری زبان است تا به فیسبوک کمک کنند محتوا‌هایی را که سیاست این شرکت را نقض می‌کند، شناسایی کرده و محتوا‌هایی را نیز که به اشتباه حذف شده اند را بازگردانند.

او همچنین گفت: این مرکز که هفته پیش رسما تشکیل شد، شامل اعضایی از تیم‌های بازبینی محتوا و سیاست محتوایی فیسبوک هستند و با همدیگر در تماس خواهند بود تا به تغییر چشم انداز کمک کنند.

این مقام اجرایی فیسبوک همچنین گفت: عملیات‌های مشابهی در گذشته نیز برای اوضاعی مانند همه گیری کرونا، آتش سوزی جنگل در ایالت کالیفرنیا و انتخابات آمریکا و برزیل رخ داده بود.

او همچنین تصریح کرد: این عملیات تا زمان لازم ادامه پیدا خواهد کرد و این شرکت برای تصمیمات خود، به اوضاع زمینی نگاه می‌کند.

یک سخنگوی فیسبوک اعلام کرد در میان خشونت‌های جاری که به کشته شدن ده‌ها نفر غیر نظامی منجر شده است، مقامات اجرایی فیسبوک به شکلی مجازی با بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

طبق اعلام نشریه هیل، پلت فرم‌هایی مانند فیسبوک و نرم افزار پیام رسان آن، یعنی واتساپ به عنوان ابزار‌هایی شناسایی شده اند که اطلاعات نادرستی را در رمینه درگیری‌ها منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار