آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان کرمانشاه طی سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن، ۴۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : بیماری تب مالت یا بروسلوز یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، این بیماری در دام باعث سقط جنین، ناباروری و در انسان به طور معمول باعث تب، لرز، درد مفاصل و.. می‌شود.

او گفت : مهمترین راه انتقال بیماری تب مالت به انسان از طریق تماس با دام آلوده، مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی آلوده است.

او افزود: یکی از مهمترین اهداف اداره کل دامپزشکی استان، پیشگیری و مبارزه با این بیماری است و در این رابطه هر ساله اقدام به مایه کوبی جمعیت دامی و آموزش و ترویج بهره برداران می‌کند.

همتی مشارکت دامداران در انجام مایه کوبی، استفاده از لبنیات پاستوریزه، جوشاندن شیر، نگهداری پنیر در آب نمک و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای را از مهمترین راهکار‌هایی پیشگیری از این بیماری دانست.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی افزود: امسال از یازده اردیبهشت ماه کار واکسیناسیون علیه تب مالت در ۶۵۰ هزار راس دام سبک استان آغاز شده که تا تیرماه ادامه دارد و پس از آن نیز واکسیناسیون دام‌های سنگین اغاز می‌شود.

همتی با بیان اینکه شیوع بیماری تب مالت در استان طی چند سال اخیر روند نزولی داشته، گفت: تعداد مبتلایان از هزار و ۳۸۱ مورد در سال ۹۴ به ۳۴۱ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.