وزیر صمت گفت:امروز توسعه اقتصادی نه تنها به حمایت دولت، بلکه به حمایت کل حکومت نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا رزمحسینی وزیر صمت در مراسم امضا تفاهمنامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر اظهار کرد: این دومین نشست امضا تفاهمنامه است که با هدف توسعه سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر برگزار می‌شود. اقتصاد کشور را باید تمرکز ویژه‌ای بر روی شرکت‌های بزرگ و برتر داشته باشد چرا که هم می‌توانند با حمایت از شرکت‌های کوچک به توسعه صنعتی کمک و هم توسعه متوازن در کشور ایجاد کنند. نتیجه این اقدامات بدون شک باعث بهبود متوسط درآمد خواهد شد.

او گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید اقتصادی قوی داشته باشیم تا کشوری قوی شود و مانند عرصه‌های دیگر مثل فرهنگ، امنیت و اجماع موفق باشیم.

وزیر صمت گفت: ۴۵۱ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در این ۲ نشست امضا شده است تا شرکت‌های بزرگ سرمایه‌های خود را در جهت ایجاد اشتغال و افزایش تولید به کار گیرند. ۱۰ شرکت را به عنوان هدف برای شرمایه گذاری‌های جدید مشخص کردیم تا سرمایه گذاری‌های جدیدی ایجاد کنند.

رزم حسینی بیان کرد: امروز توسعه اقتصادی نه تنها به حمایت دولت، بلکه به حمایت کل حکومت نیاز دارد و به همین دلیل امروز نمایندگان دستگاه قضا، استانداری‌ها و ... در این سالن حضور دارند. وقتی تنها یکی از شرکت‌های مواد غذایی امروز یک میلیارد یورو برای کمک به تولید سرمایه گذاری می‌کند اتفاق بزرگی و مجاهدت اقتصادی محسوب می‌شود.

وزیر صمت گفت: نباید مانع سرمایه گذاری شویم و سرمایه گذاران را به‌عنوان مجاهدان اقتصادی مورد حمایت قرار دهیم. در این مدت بخشنامه‌های لحظه‌ای و شبانه صادر نشده است و صدور بخشنامه‌های روان ساز حوزه تولید را در اولویت قرار داده ایم. ۶ هزار معدن را بعد از ۵۰ سال آزادسازی کردیم و از طریق مزایده طبق قانون و با نظارت دستگاه‌های نظارتی در اختیار افراد دارای اهلیت و صلاحیت قرار خواهیم داد تا آن‌ها را فعال کنند.

او گفت: در حوزه صنعت لوازم خانگی، ۱۵ میلیون کالا در سال گذشته افزایش تولید داشتیم و ۷۰ درصد ساخت داخل افزایش یافته است و ۵۰۰ واحد فعال در صنعت لوازم خانگی فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها سه شیفت کار می‌کنند.

رزم حسینی گفت: از ۳۸ میلیارد دلار واردات در سال گذشته ۲۶ میلیارد دلار کالا‌های واسطه ای، خط تولید، مواد اولیه، اجزا و قطعات بودند.تعرفه وارداتی ۲۲۳۰ قلم کالا ممنوع شده است، ۵.۵ میلیارد دلار کاهش واردات و ۳.۵ میلیارد دلار ساخت داخل داشتم.

رزم حسینی تصریح کرد: قوه قضاییه باید فرش قرمز برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان پهن کند و می‌خواهیم برای ۱۰۰ شرکت برتر کارت ویژه صادر کنیم تا هر وقت ضرورت داشت مسئولان را بدون بروکراسی اداری ملاقات کنند. اگر می‌خواهیم پرونده‌های قضایی کم و زندان‌ها خالی شود و شاهد جرائم امنیتی و اجتماعی نباشیم باید اقتصادی قوی داشته باشیم. همه ارکان حکومت موظف به توانمندی سازی اقتصادی هستند. نباید بگذاریم مدیران جسور و شجاع ناامید شوند، باید این مدیران را تقویت کرد، نیاز به کار مداوم داریم و کشور را مدیران توانمند در کنار شرکت هایشان می‌سازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار