برکاتی گفت: در حال حاضر ۱۵ قلم دارو‌ی مورد نیاز درمان ناباروری تامین و تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید برکاتی مدیر کل دفتر جمعیت وزارت بهداشت عصر امروز در هفدهمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با موضوع صیانت از جمعیت که در سالن وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه صیانت از جمعیت اقدامات درخشانی انجام شده است و در سال ۹۸ سند صیانت نوشته شده و امکان سنجی در چهار دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص انجام شده است.

او ادامه داد: در ابتدای سال ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه برای صیانت از جمعیت به دانشگاه‌ها تخصیص داده ایم.

برکاتی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمودند که مسئله جمعیت باید جدی گرفته شود. تامین مالی درمان ناباروری، اعمال تسهیلات برای بانوان کارمند و تامین نیروی انسانی در صیانت از جمعیت از جمله اقدامات وزارت بهداشت در صیانت از جمعیت است.

ناباروری ۱۶ درصد از زوج های ایرانی

او بیان کرد: بهسازی ۲۴ مرکز درمان ناباروری در کشور انجام گرفته شده است و پوشش کامل درمان ناباروری نیز در کشور انجام می‌شود.

برکاتی گفت: ۱۵ قلم دارو‌ی مورد نیاز درمان ناباروری تامین و تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. امروزه آموزش‌های ازدواج بیشتر از قبل شده است. حدود ۱۶ درصد از زوج های کشور دچار عارضه ناباروری هستند. همچنین ۱۷ درصد از بارداری‌های  زوجین بعد از ۳۵ سال اتفاق می افتد. 


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار