کنفرانس بین المللی «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با بیماری کرونا» روز چهارشنبه با سخنرانی اندیشمندانی از ایران و ۸ کشور جهان در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم آغاز شد و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دبیر کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با بیماری کرونا گفت: این ویروس تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیون تن مبتلا و ۳ میلیون قربانی برجای گذاشته است و باید برای کاهش آسیب‌های روانشناسی و معنوی این ویروس از رویکرد و ظرفیت‌های علوم و دانش‌های میان رشته‌ای استفاده کنیم.

حجت الاسلام مسعود آذربایجانی تاکید کرد: استخراج، تبیین، تضارب و ساماندهی اندیشه‌های علمی و ژرف در ابعاد مختلف در مواجهه با ویروس کرونا می‌تواند برون‌رفت بهتر و صحیح تری در برابر این بیماری داشته باشد و آسیب‌های روانی، اجتماعی، اقتصادی ناشی از این بیماری را در وضعیت مطلوب تری کنترل کند.

به باور او، رویکرد میان رشته‌ای و استفاده از ظرفیت‌های معنوی این کنفرانس می‌تواند کمک شایانی به بیماران درگیر این ویروس در مواجهه با بلا‌های طبیعی و غیرطبیعی داشته باشد.

دبیر کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا اضافه کرد: شیوع کرونا همچنین در مساله فلسفی الهی نیز پرسش‌هایی برای مردم بوجود آورده که لازم است اندیشمندان در رابطه با پیامد‌های کرونا در رابطه با اموری الهی ورود جدی تری کنند.

او با اشاره به اینکه که ۱۲۰ چکیده مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که ۹۰ مقاله از این بین حائز ویژگی‌های لازم شده است، گفت: روانشناسی، فلسفه و کلام و علوم اجتماعی سه محور اصلی این کنفرانس است.

آذربایجانی مباحث مربوط به محور روانشناسی کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: سلامت معنوی در کرونا، مراقبت معنوی در برابر این ویروس، درمان‌گری معنوی در کرونا، مداخله معنوی در مواجهه با کووید۱۹، سبک‌های مقابله‌ای با این ویروس، سوگ ابراز نشده و کرونا و رشد معنوی بعد از ضربه، محور‌های این بخش است.

به گفته او، مبانی فلسفی و کلامی مواجهه با کرونا، رهیافت معنوی با کرونا در حکمت اسلامی، سنجش مفاهیم الهیاتی معاصر در مواجهه با کرونا و پاسخ‌های الهیاتی در مواجهه با کرونا موضوعات مربوطه به بخش فلسفه و کلام این کنفرانس است.

او ادامه داد: بررسی میان فرهنگی زیست فرهنگی در مواجهه با کرونا، تبیین‌های اجتماعی معنوی در مواجهه با کرونا، آسیب‌های ناشی از کرونا و مواجهه معنوی با کووید۱۹، تحلیل آسیب‌های معنوی مواجهه با کرونا از منظر جامعه شناسی، تبیین سرمایه فرهنگی و معنوی جامعه بعد از شیوع کرونا موضوعات محور علوم اجتماعی این کنفرانس بین المللی خواهد بود.

آذربایجانی با بیان اینکه نهاد‌ها و مراکز علمی متعدد داخلی در این همایش همکاری خواهند داشت، گفت: در بخش بین الملل این کنفرانس ۹ نفر از اندیشمندان بنام از کشور‌های مختلف دنیا مباحث خود را در رابطه با رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا ارائه خواهند کرد.

حجت الاسلام مسعود آذربایجانی  بیان کرد: مجموعه چکیده مقالات و مقالات به صورت کامل برای استفاده کاربردی توسط عموم مردم و نهاد‌های تخصصی و درگیر با کووید۱۹ مهمترین خروجی این کنفرانس است که می‌تواند به بسیاری از پرسش‌های الهیاتی، روانشناختی و اجتماعی جامعه در برابر ویروس کرونا پاسخ دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار