مدیر امور آبفای شهرستان همدان از نصب ۱۰ دستگاه سامانه تزریق آب ژاول با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان در روستا‌های بخش مرکزی همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین آذرتکین،مدیر امور آبفای شهرستان همدان گفت:به منظورخدمت رسانی به مشترکان روستایی و بهبود کیفیت آب، ۱۰ دستگاه سامانه تزریق آب ژاول با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان تهیه و در روستا‌های بخش مرکزی همدان نصب شد.

او ادامه داد: افزایش ایمنی، پیشگیری از آسیب به منصوبات چاه (الکتروپمپ، لوله هادی و لوله جداره) و سهولت بهره برداری، از جمله مزایای استفاده از سیستم گندزدایی آب ژاول (محلولی برای گندزدایی، سفیدکردن و بوزدایی) است.

مدیر امور آبفای شهرستان همدان افزود: پیش از اجرای این طرح، گندزدایی آب این روستا‌ها از طریق کپسول‌های گاز کلر انجام می‌شد.

آذرتکین بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی و شیوع بیماری کرونا و در پیش بودن فصل تابستان مصرف آب افزایش یافته است که اگر مدیریت مصرف مورد توجه قرار نگیرد در ماه‌های تابستان با مشکل آب مواجه می‌شویم.

او گفت: مردم در کنار رعایت نکات بهداشتی مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند تا تابستان امسال بدون قطعی آب سپری شود.

۳۰ روستای استان همدان با جمعیت ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر، سال گذشته با پیوستن به آبفا، از خدمات شبکه آب سالم بهره‌مند شدند و شاخص بهره مندی از آب در روستا‌های استان همدان به ۷۹.۱۱ درصد رسید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.