حسینی گفت: مردم و مسئولان بدانند که برای ورود به صحنه انتخابات شایسته سالاری شاه بیت اصلی است و باید فرد اصلح و با تجربه انتخاب شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: فلسفه ایجاد شورا‌ها و اهدافی که تصویب‌کننده این قانون و پیشنهاد دهنده این طرح دارد، محقق نشده است و مردم به خصوص فرهیختگان باید با نگاه جدید و تخصصی نسبت به انتخاب فرد با صلاحیت، متخصص و باتجربه اقدام کنند.

او بیان داشت: داوطلبان انتخابات و مردم باید بدانند که برای ورود صحنه انتخابات شایسته سالاری شاه بیت اصلی است وانتخاب شونده باید بداند که به چه میدانی پا گذاشته و هدف و دیدگاهش از این ورود چیست و باید نسبت به مسئولیت‌های خودآگاهی و اشرافیت داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه بین مسئولیت‌هایی که برای شورای شهر و نماینده آن پیش‌بینی شده تا واقعیت موجود فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد و به همین دلیل کاندید‌هایی باید وارد میدان شود که شفافیت و صراحت لازم را داشته باشد، افزود: آنها باید بر اساس وظایف قانونی و حیطه اختیارات خود در چارچوب وظایف شورا‌های شهر و به تبع شهرداری به مردم وعده دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: داوطلب اصلح باید برای عملکرد خود برنامه و ایده‌هایی را بر اساس قانون طراحی و تمام اهداف را نیز برای مردم تبیین کند؛ همچنین هزینه‌های تبلیغاتی و نحوه انجام این کار را هم باید با صراحت برای مردم شفاف‌سازی کند. مردم باید بدانند آن‌هایی که هزینه‌های نامتعارف و غیرشفاف تبلیغاتی دارند، نمی‌توانند انتخابی خوبی برای مدیریت شهری باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: نمایندگان شورای شهر باید در خصوص عملکرد خود و میزان تحقق اهداف تعیین شده (قبل از رسیدن به کُرسی شورای شهر) به مردم پاسخگو و برای هر کاری باید بعد از شرایط اولیه تخصص لازم نیز وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه افرادی که شرایط مختلف را پشت سر گذاشته و تأیید صلاحیت شدند، ولی تخصص لازم را برای خدمت به مردم در حوزه شهری ندارند، از هم اکنون انصراف بدهند، گفت: تعداد بالای کاندیدای شهر اهواز برای تصاحب ۱۳ کُرسی در شورای شهر اصلاً منطقی نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.