یک انبار غیر مجاز در چهار راه خیرات شیراز دچار آتش سوزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، گفت:  طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر از آتش سوزی گسترده در انبار تجهیزات اداری واقع در چهارراه خیرات داده شد.

او، بیان کرد: بیش از ۲۵ آتش نشان از شش ایستگاه در قالب تیم‌های عملیاتی متشکل از هشت خودروی اطفاء حریق، امداد و نجات و تانکر‌های آبرسان ظرف مدت ۲ دقیقه در محل حادثه حاضر و  عملیات اطفاء را آغاز کردند.

قانع، تصریح کرد: محل حادثه یک منزل مسکونی قدیمی با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع و با سقفی شیروانی و پوشیده از تیر‌های چوبی بود که در منطقه‌ای مسکونی و  غیر مجاز به انبار نگهداری مبلمان اداری تغییر کاربری داده شده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، ادامه داد: با حضور نیرو‌ها در محل حادثه، مشاهده شد که به دلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال و  سرایت شعله‌های آتش به سقف چوبی این  ساختمان  سرایت کرده و کسی در داخل ساختمان نبوده، اما شدت حرارت و شعله‌های آتش به حدی بود که عملیات نفوذ و خاموش کردن آتش را با مشکلاتی مواجه کرد.

او، افزود: آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی خوب موفق شدند با تخریب بخشی از سقف و دیواره ساختمان به صورت آبرسانی سری از دو شیر هیدرانت واقع در محل حادثه آتش را به کنترل خود دربیاورند و از گسترش بیشتر جلوگیری کنند.

قانع، اضافه کرد:اطفاء این آتش سوزی سنگین که تمام انبار را در بر گرفته بود به  مدت ۳ ساعت به طول انجامید که و خسارت زیادی را در برداشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، اظهار کرد: علی رغم هشدار‌های فراوان همچنان مشاهده می شود برخی افراد بدون در نظر گرفتن ایمنی جان شهروندان اقدام به تغییر کاربری برخی منازل کرده و از آن‌ها به عنوان انبار استفاده می‌ کنند و  مشاهده شده که در همین اماکن به دلیل نبود رعایت نکات انبار داری و نگهداری وسایل، حوادث گوناگونی رخ داده و خسارات جانی و مالی بیشماری را در بر داشته است.


او به همشهریان توصیه کرد، در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را  از طریق تماس با تلفن ۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اطلاع دهند.

قانع، گفت: اطلاع رسانی آنی سهم بسزایی در کاهش خسارات حوادث در بردارد و عملیات لکه گیری آتش نشانان همچنان در این محل ادامه دارد و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: آتش سوزی ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار