هفته پایانی لیگ فوتبال پرتغال؛

طارمی کدام جایزه فردی را کسب می‌کند؟ / بهترین گلساز در دسترس، آقای گلی دور از ذهن

هفته سی و چهارم و پایانی مسابقات لیگ فوتبال پرتغال امشب با برگزاری ۸ مسابقه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل ۲۰۲۰ - ۲۰۲۱ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پرتغال امشب با برگزاری ۸ مسابقه پیگیری می‌شود تا پرونده این رقابت‌ها بسته شود.

در هفته سی و چهارم و پایانی رقابت‌های لیگ فوتبال پرتغال، لژیونر‌های کشورمان شانس خود را برای درخشش امتحان خواهند کرد.

تیم فوتبال پورتو که در رده دوم قرار گرفته است، امشب از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف یلننسس می‌رود. بازی رفت ۲ تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.  

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در این مسابقه با هدف کسب ۲ جایزه مهم فصل به میدان می‌رود. این بازیکن در این فصل ۱۵ گل به ثمر رسانده است و ۵ گل با بهترین گلزن فصل فاصله دارد. هریس سفروویچ از بنفیکا و گونکالوس از اسپورتینگ لیسبون با ۲۰ گل زده صدرنشین جدول گلزنان هستند. البته با توجه به اتفاقاتی که برای سردار آزمون در هفته پایانی لیگ روسیه رخ داد و عنوان آقای گلی را به زیوبا واگذار کرد، شاید زدن ۵ گل برای طارمی دور از دسترس نباشد، اما تفاوت سطح لیگ پرتغال و روسیه این موضوع را رویایی می‌کند.

مهاجم پورتو در یک بخش دیگر نیز می‌تواند جایزه فردی کسب کند. شانس طارمی برای کسب عنوان بهترین گلساز فصل بسیار زیاد است. او در این فصل ۱۰ پاس گل داده که بهترین عملکرد در این فصل محسوب می‌شود. داروین نونز از بنفیکا جدی‌ترین رقیب طارمی است که ۹ پاس گل داده است. گریمالدو و سوارس هم ۸ پاس گل داده اند و در تعقیب طارمی هستند.  

امیر عابدزاده و علی علیپور هم که در ماریتیمو بازی می‌کنند، امشب از ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد به مصاف تیم اسپورتینگ لیسبون می‌روند. اسپورتینگ پیش از این قهرمانی خود را قطعی کرده و ماریتیمو هم از خطر سقوط نجات پیدا کرده است. عابدزاده در این فصل ۱۰ کلین شیت انجام داده است و در رده چهارم این بخش قرار دارد. در صورتی که عابدزاده مقابل اسپورتینگ کلین شیت کند و دروازه بان ریوآوه گل دریافت کند، عابدزاده به رده سوم صعود می‌کند. سنگربان ایرانی ماریتیمو در ۲۹ بازی این تعداد کلین شیت داشته است.  

پورتیموننزه که جعفر سلمانی را در ترکیب دارد نیز این هفته به مصاف براگا می‌رود. یاران سلمانی با ۳۴ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند و به دنبال رهایی از خطر سقوط به لیگ دسته اول هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار