سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه بر ضرورت رعایت بستر‌های قانونی در اجرای پروژه تله کابین در منطقه تاق بستان تاکید کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه بر ضرورت رعایت بستر‌های قانونی در اجرای پروژه تله کابین در منطقه تاق بستان تاکید کرد و گفت : تله‌کابین طرح خوبی است، اما باید در بستر قانون عملیاتی و اجرایی شود.

او گفت : در بحث حفاظت و صیانت از میراث‌فرهنگی نیازمند حمایت و همراهی همه دستگاه‌ها بویژه دستگاه قضایی استان هستیم.

او با بیان اینکه در بافت تاریخی شهر به دنبال اثر محور کردن بافت هستیم تا بخشی از مشکلات مردم به لحاظ ضوابط کلی کاهش یابد، ادامه داد: با این روش ضمن فراهم کردن امکان واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی و زنده نگه داشتن آنها، آثار فاخر نیز حفظ و احیا می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه اعتبار خاصی برای تملک ابنیه و آثار تاریخی وجود ندارد بدنبال این هستیم با سایر ارگان‌ها برای نجات بخشی برخی مجموعه‌ها در صورت امکان زمین معوض، مجوز و تسهیلات برای فعالیت‌های گردشگری ارایه کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه به لحاظ غنای آثار تاریخی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است، مجموعه میراث فرهنگی استان کرمانشاه وظیفه و رسالت سنگینی در حفاظت و پاسداری از این مواریث ارزشمند و انتقال آن به آیندگان دارد.

جبار کرمی با اشاره به حواشی پیش آمده برای اجرای تله کابین کرمانشاه، ادامه داد: در اجرای این طرح رعایت قانون برای همه ضرورت و اهمیت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه به اهمیت مجموعه تاق‌بستان به عنوان ویترین و نماد کرمانشاه اشاره کرد و گفت: امیدواریم به سمتی حرکت شود که تاق‌بستان ثبت جهانی شود و در این راستا هر کمکی از دست دادستانی بر آید در چارچوب قانون و مقررات حمایت خواهیم کرد.

کرمی بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای صیانت از آثار تاریخی تاکید کرد و گفت: در برخورد با خاطیان و اجرای قانون و ضوابط باید به گونه‌ای رفتار شود که ضمن اجرای وظایف قانونی به مردم فشار نیامده و اعتماد عمومی کسب شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر به سمتی حرکت کنیم که بسیاری از مسایل منجر به تشکیل پرونده قضایی نشود، بهتر است، افزود: جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم و حتی برخورد در زمان وقوع، بهترین راهکار برای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.