رئیس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز گفت:اولین کنگره مجازی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی در مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فقیه دینوری رئیس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز گفت: ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه کنگره مجازی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی ارسال شده که از این تعداد ۱۰۰ مقاله انتخاب شده که به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

فقیه دینوری گفت: در این کنگره که از ۵ تا ۷ خرداد برگزار می‌شود ۳۵ سخنرانی در قالب ۶ پانل تخصصی انجام خواهد شد.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز محور‌های اصلی این کنگره را شامل چالش‌ها و راهکار‌های توسعه ایمنی بیمار در مراکز آموزشی درمانی، درس آموخته‌ها از مدیریت خطر و راهکار‌های کاهش خطا در مراکز آموزشی درمانی، کوریکولوم‌های آموزشی در خصوص ایمنی بیمار و نحوه آموزش ایمنی بیمار به دانشجویان علوم پزشکی، نقش آموزش از طریق فناوری‌های آموزشی از جمله شبیه سازی، نرم افزار‌های کامپیوتری، مولاژ‌ها در پیشگیری از خطاها، آموزش ارتقای  پیامد‌های مراقبتی و درمانی به عنوان مفهوم مفقوده در ایمنی بیمار و احترام به حقوق و کرامت انسانی بیمار و سایر ذینفعان عنوان کرد.

او گفت: این کنگره با هدف جلب توجه دست اندرکاران آموزش به مسائل ایمنی، ارائه راهکار برای ارتقای ایمنی، ارائه راهکار جهت ارتقای اعتماد عموم جامعه به مراکز آموزشی و استفاده از تجارب اساتید صاحب نظر در این حوزه برگزار می‌شود.

فقیه دینوری با بیان اینکه در رشته پزشکی بخش عمده‌ای از دوران تحصیل دانشجویان، مباحث بالینی است تا تجربه کافی و لازم را برای درمان کسب کنند گفت: تلاش می‌کنیم تا از طریق برگزاری این کنگره مشکلات مراکز آموزشی درمانی را به مسئولان بیان و راهکار نیز ارائه دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.