بازار امروز با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) بازار مانند روزهای گذشته با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۹ اردیبهشت ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۹ اردیبهشت ماه

افت ۹۰۰واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران درشروع معاملات در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۲هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های برکت، اپال و وپارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی، وتجارت و خساپا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه فلزات اساسی معاملاتی متعادل را شاهد هستیم. فملی با افت ۱.۵ درصدی قیمت در محدوده ۱۲۷۵ تومان دنبال می‌شود. فگستر همچنان با صف خرید در سقف قیمت روزانه می‌تازد. ذوب در مدار منفی ۲ درصدی در محدوده ۳۱۶ تومان قرار دارد. فاسمین و کاوه در محدوده منفی داد و ستد می‌شوند.

در گروه فرآورده‌های نفتی شبندر در محدوده صفر تابلو با گرایش مثبت در قیمت ۲۱۷۳ تومان در حال معامله است. شتران در قیمت ۷۷۹ تومان با افت ۱ درصدی همراه است. شبهرن و شرانل در مدار مثبت دنبال می‌شوند.

افت سه هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت سه هزار و ۳۸۰واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۰هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۶۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۴۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های برکت، خساپا، خودرو، ولپارس، خگستر، وتجارت و اپال در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فگستر، کزغال، کرمان، وسپهر، شگویا، وسبحان و پیزد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

صف‌های خرید حدود ۴۲۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۷۳۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۳۰۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، سمگا و تپکو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۷۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید فگستر، وسپهر و سیتا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۴۰۰میلیارد تومان (۹۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۳۷۰میلیارد تومان (۲۴درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در پنج نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) به ۳۷.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۹۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» با تقاضای ۱۷۰میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۲۵درصد از ۶هزار و ۱۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند . در مجموع ۴۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۲۵۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۶۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.

شاخص کل با افت ۱۸هزار واحدی به معاملات پایان داد

 افت ۱۸هزار و ۳۴۲واحدی شاخص کل (۱.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۴هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۱.۵درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از دو هزار و ۱۴۰میلیارد تومان رسید.

بیش از ۵۶۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی

رشد بیش از سه درصد ۱۷نماد و افت بیش از سه درصد ۳۹۶نماد

حقوقی‌ها امروز حدود ۵۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۱درصد یعنی ۸۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خدمات فنی و مهندسی» و «تجارت عمده‌فروشی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد وملل، برکت و وتجارت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به میدکو، فجر و رمپنا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری اعتباری ملل حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با برتری حدود ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۸۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار