باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی مشکل کمبود مرغ در شازند را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،برای چندمین بار است که مرغ در بازار شهرستان شازند کمیاب شده و مردم این شهرستان برای تهیه این کالای اساسی سبد خانوار با مشکل مواجه اند.

برخی از مردم گفتند: هر چند وقت یک بار مرغ در سطح بازار کمیاب می‌شود تا به این بهانه قیمت مرغ را افزایش پیدا کند و مسئولان فقط وعده تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها را می‌دهند.

مدیران اداره جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت شهرستان شازند می‌گویند هیچ گونه کمبودی در حوزه مرغ مورد نیاز مردم در این شهرستان وجود ندارد.

رستمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند گفت: به اندازه کافی مرغ در این شهرستان تولید می‌شود و مشکل تنها توزیع نا مناسب است.

رستمی افزود: شهرستان شازند دارای ۵۰ مرغداری می‌باشد و در حال حاضر نیز شاهد رشد روزافزون کشتار مرغ در این شهرستان هستیم و حتی می‌توانیم به بیرون از شهرستان هم مرغ را صادر کنیم.

در حالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند مشکل کمبود این شهرستان را توزیع نامناسب می‌داند که رئیس اداره صمت شهرستان مشکل را در تولید می‌داند.

علی احمدی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شازند هم از طرفی می‌گوید مشکلی در توزیع وجود ندارد و تنها مشکل در تولید است و باید جهاد کشاورزی پاسخگو باشد.

هاشمی یکی از مرغداران شهرستان شازند هم مشکل را مسئولان دانست و حمایت نکردن مسئولان از مرغداران را علت اصلی مشکلات عنوان کرد.

هاشمی با بیان اینکه قیمت‌های اعلام شده مصلحتی است و منطبق با هزینه‌های تولید نیست افزود: نهاده به اندازه کافی و به موقع به دست مرغدار نمی‌رسد و اگر برسد با قیمت بسیار بالا خواهد رسید و از طرفی مسئولان جوجه را هم با قیمت مناسب به مرغداران ارائه نمی‌کنند.

به هر حال با این صحبت‌ها و مقصر جلوه دادن دیگران مشکل مردم حل نمی‌شود و این مهم باید با هماهنگی دستگاه‌ها یک بار برای همیشه حل شود تا مردم هم از سرگردانی نجات پیدا کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.