آمریکا در بیانیه‌ای از اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه درباره جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و آن را به اصطلاح یهودی ستیزی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز سه شنبه ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را برای اظهارات اخیرش درباره جنایات رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار داد.

پرایس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از رئیس جمهور اردوغان و دیگر رهبران ترکیه می‌خواهیم که از این اظهارات تحقیرآمیز که می‌تواند موجب خشونت بیشتر شود، خودداری کنند.»

او در ادامه مدعی شد: «زبان یهودستیزی دیگر جایی ندارد.»

پیش از این، رئیس جمهور ترکیه رژیم صهیونیستی را نماد تروریسم و نقض حقوق بشر دانست و اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان را محکوم کرد و گفت: «رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. سیاستمداران اسرائیلی به قتل و کشتار افتخار می‌کنند و تحولات فلسطین، نماد تروریسم و نقض حقوق بشر است.»

در حالی که جنگ غزه همچنان برای نهمین روز ادامه دارد و در آن زنان و کودکان بسیاری در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می‌دهند، خبر‌ها از امضای قرارداد تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار میان رژیم صهیونیستی و آمریکا حکایت دارد؛ قرادادی که هدیه‌ای به این رژیم در بحبوحه این جنگ ویرانگر قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار