ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس پس از ۱۱ سال انتظار با کمبود نیرو رو به رو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست نظارت پروژه باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس گفت: باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس جز طرح‌های بزرگ است که برای این طرح‌ها باید روزانه بیش از ۱۰۰ مهندس، تکنسین، استادکار و کارگر مشغول به کار باشند.

امیرآبادی افزود: به دلیل کمبود اعتبار، روزانه ۲۰ نفر و یا حتی کمتر در این دو طرح مشغول کار هستند که ناشی از کمبود اعتبار است و در پی آن طرح کند پیش می‌رود.

او با بیان اینکه در حال حاضر باغ موزه مشاهیر با ۱۹ هزارمتر مربع زیربنا ۷۰ درصد پشرفت فیزیکی و موزه منطقه‌ای فارس با ۳۰ هزار متر مربع زیربنا ۵۰ درصد پیشرفت دارد افزود: برای تکمیل این دو موزه بزرگ تا اواخر تیرماه سال ۱۴۰۱ باید ماهانه ۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شود.

ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس قرار بود سال ۱۳۹۷ به بهره برداری برسد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس هم به نیاز اعتباری ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود با تامین و تخصیص اعتبار، این طرح‌ها هرچه سریع‌تر به پایان برسد تا با تکمیل مجموعه فرهنگی شیراز، به ظرفیت گردشگری استان افزوده شود.

معینی افزود: در باغ موزه مشاهیر علاوه بر بخش‌های مختلف و ایجاد فضا‌های نمایشی و آموزشی و اداری، فضا‌هایی برای نصب سردیس‌های ۴۸ شاعر هم طراز خواجه حافظ شیرازی هم در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در موزه‌های مختلف استان فقط ۵ هزار شیء تاریخی و باستانی نگهداری می‌شود ادامه داد: با پایان ساخت موزه منطقه‌ای فارس می‌توان علاوه بر این اشیا، ۲۰ هزار شیء تاریخی و باستانی نهان در گنجینه‌ها را به نمایش گذاشت.

باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس، در کنار باغ جهان نما و شمال آرامگاه حافظ در حال ساخت است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.