خراسان جنوبی استانی پیشرو در کمک به بازسازی عتبات عالیات در کشور است و ۱۴ هزار بافنده قرار است تا پایان سال ۷۰۰ متر فرش دستباف را ببافند و برای عتبات اهدا کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هرگره اش روایتگر شور و عشقی بی انتهاست، اینجا دستان پر هنر و مهر بانوان استانی کویری است که هرگره ای که می بافند آسمان را به زیر پایت می‌کشاند دریا را آن سوتر بی پروا رها می‌کند و گاهی یک دشت گل رنگ به رنگ می پاشد زیر قدم هایت.

در استان خراسان جنوبی از قدیم الایام بافت قالی و قالیچه با طرح‌های خاص و زیبا رواج داشته است و حال چند سالیست بانوان این استان کویری دور هم جمع می‌شوند تا هنر دستانشان با تاروپود قالی در هم گره خورد و طرحی زیبا ببافد طرحی که با عشق و ارادت به ائمه اطهار می‌بافند و می خواهند آن را برای سرزمین نور یعنی عتبات عالیات ارسال کنند.

این هنر که بانوان می‌بافند هنریست که نه کسب درآمد شخصی است و نه اینکه اتاقی از خانه‌اش را به فرش دستباف ایرانی زینت می دهد، بلکه این بار عشق است که تار و پود فرش را گره می‌زند و اظهار ارادت به مولا علی(ع) و فرزندان پاکش به ویژه سالار شهیدان که هنرمندانی را پای دار قالی نشانده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار