دادستان مرکز کهگیلویه و بويراحمد گفت: در شورای حفظ حقوق بیت المال مقرر شد هیچگونه مجوز جدیدی برای ایجاد قبرستان صادر نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ملک حسینی دادستان مرکز کهگیلویه و بويراحمد در خصوص آخرین اقدامات قانونی برای جلوگیری از گسترش قبرستان های طایفه‌ ای در اراضی ملی گفت: در شرایط حاضر مقرر شد منابع طبیعی مجوزی برای ایجاد قبرستان‌ های طایفه‌ ای در اراضی ملی صادر نکند در گذشته برای ایجاد قبرستان در اراضی موافقت می‌شد، اما امروز این مجوز توسط منابع طبیعی صادر نمی‌شود.

ملک حسینی با بیان اینکه در اطراف شهر مجوز جدیدی برای قبرستان صادر نمی‌شود، اضافه کرد: در شورای حفظ حقوق بیت المال مقرر شد هیچگونه مجوزی جدیدی صادر نشود و قبرستان‌ هایی که در گذشته واگذار شده است در مصوب جدید محصور شوند.

او با بیان اینکه در مجاورت قبرستان‌ هایی که زمین خالی وجود دارد عملیات درختکاری به منظور جلوگیری از گسترش محدوده قبرستان‌ ها قرار گرفت، افزود: در اراضی ملی قبور قدیمی وجود دارد که دستور محصور سازی آن‌ ها صادر شد.
 
ملک حسینی افزود: قبرستان‌ های قدیمی که در اراضی ملی واقع شده است علاوه بر محصور سازی، ملاحظات قانونی برای جلوگیری از گسترش آن‌ها صورت می‌گیرد.

در چند سال گذشته موضوعی به نام قبرستان‌ های طایفه‌ ای حیات درختان و جنگل‌ها را در شهر یاسوج به خطر انداخته است رواج قبرستان‌های طایفه‌ ای در حالی مشاهده شده است که آرامستان عمومی شرف آباد برای این منظور پیش بینی شده است.
 
ایجاد قبرستان‌ های طایفه‌ ای سبب شد تا مسئولان، دوست داران محیط زیست و متولیان امر برای جلوگیری از گسترش آن‌ها به فکر چاره باشند.
 
انتهای پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.