به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما دکتر حمید شاه آبادی معاون سیما در نشستی که دیروز ۲۷ اردیبهشت به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، ضمن تبریک این روز به همکاران حوزه روابط عمومی این معاونت گفت: یکی از دغدغهها در دوره جدید سیما، پیگیری مطالبه جدی همکاران روابط عمومی برای تقویت ارتباط با مخاطبان است.
وی با اشاره به این که دغدغه همکاران حوزه روابط عمومی آنتن سیما باید باشد، گفت: برنامههای تلویزیون همواره قضاوت میشود، اما همکاران حوزه روابط عمومی باید به دنبال دریافت و انعکاس تصویر کلی از برنامهها و میزان موفقیت شبکه در هدف گذاری کلان باشند.
دکتر شاه آبادی یادآور شد: کاری که روابط عمومی باید انجام دهد این است که تصویر مثبت و واقعی از مجموعه ساطع کند به طوری که سلیقههای مختلف به این شناخت برسند که اگر برنامهای مورد پسند قرار نگرفت، بیننده ما مطمئن باشد برنامه مورد علاقه و سلیقه وی، حتما در بخش دیگر یا شبکه دیگری پخش میشود.
معاون سیما همچنین تاکید کرد: باید این توجه ویژه وجود داشته باشد که در تمام ساعات شبانه روز برنامههای مناسب برای همه اقشار و سلیقههای متنوع، روی آنتن تلویزیون باشد و روابط عمومیها در این زمینه باید با بازخورگیریصحیح نقش مشورتی برای مدیریت ایفا کنند.
وی در ادامه افزود: روابط عمومی باید نگاهی دقیق به همه مسائل موجود داشته باشد و یکی از مهمترین رسالت هایش ارتقای رضایتمندی از رسانه است و همواره باید برای افزایش کیفی و کمی ارتباط بین مخاطبان و تلویزیون، تلاش کند و از ابزارهای لازم به طور خلاقانهای بهره بگیرد.
دکتر شاه آبادی گفت: اگر مخاطبان ما نسبت به برنامه و شبکه و کل رسانه احساس خوبی داشته باشند یعنی ما کارمان را درست انجام داده ایم.
وی با تاکید بر این که باید ابزارهای کار را به درستی شناخت و از آن بهره برد، خاطرنشان کرد: تولید خبر، مسئلهای بسیار جدی برای روابط عمومی هاست، اما صرف ارائه آمار کمی از سوی روابط عمومی کافی نیست بلکه باید تلاش شود تا ارتباط یک برنامه یا شبکه با گروه هدف و مخاطب خودش به بهترین شکل برقرار شود.
دکتر شاه آبادی همچنین طراحی آنونس برنامهها را جزء وظایف روابط عمومیها دانست و تاکید کرد: اگر رسانه به دنبال این است که برنامه هایش دیده شود باید در این حوزه جدیتر وارد شود و برای معرفی و تبلیغ برنامهها فکر و ایده نو برای ساخت تیزر برنامهها ارائه و از تمام ظرفیتها استفاده کند.
معاون رئیس سازمان در امور سیما ادامه داد: آنچه که احتیاج داریم اتاق فکر و نگاه سردبیری در روابط عمومی هاست؛ همکاران روابط عمومی به جای اینکه یک عنصر اجرایی باشند باید یک عنصر جریان ساز باشند و برای جلب رضایت و ایجاد سرمایه اجتماعی بیشتر برای شبکه و سیما تلاش کنند.
دکتر شاه آبادی تاکید کرد: برای افزایش مخاطبان تلویزیون به عنوان یک عضو محبوب خانواده ها، روابط عمومی باید نقش مکمل برنامه سازان را ایفا و به شکل هنرمندانه و نوآورانه مخاطب را با حجم عظیم تولیدات و برنامه سازیها آشنا کند.
در این نشست همچنین حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این واحد گفت: تلاش کردیم به مثابه آینه ى تمام نماى معاونت عمل کنیم. ضمن دریافت نظرات مخاطبان، تصویرِ مطلوب و صادقانه اى را منعکس کنیم.
در این نشست مسئولان روابط عمومی شبکهها دغدغههای حوزه کاری خود را بیان کردند. در پایان نشست معاون سیما از تلاش همکاران حوزه روابط عمومى معاونت تجلیل کرد.
انتهای پیام/