مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: جمعیت این استان تا پایان سال ۹۹ یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۲۵ نفر بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر روز سه‌شنبه در وبینار تبیین طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به میزبانی اداره کل ثبت احوال استان بوشهر، بیان کرد: نرخ رشد طبیعی جمعیت یکی از شاخص‌هایی است که همواره از سوی کارشناسان و برنامه‌ریزان و سیاستگذاران قرار گرفته است و کاهش این نرخ به کمتر از یک پس از پنجاه سال، زنگ خطری برای استان و کشور و به صدا به شمار می‌رود.

او افزود: میزان عمومی ولادت از دیگر شاخص‌های مورد توجه کارشناسان جمعیت است که سیری نزولی را طی می‌کند و ضروری است توقف این روند کاهشی در برنامه‌ریزی‌های آینده مد نظر قرار داده شود.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر به بیان مهمترین شاخص‌های مرتبط با تحرکات جمعیتی بوشهر پرداخت و اعلام کرد: میزان باروری زناشویی یکی از شاخص‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی جمعیت است که سال ۹۹ در بوشهر ۸۲.۱ در هزار بوده است و میانگین کشوری این شاخص ۸۱.۱ است.


بیشتر بخوانید


پاسالار با بیان اینکه بوشهر از نظر این شاخص رتبه ۱۵ را در کشور دارد، گفت: لازم است الگوی استان‌هایی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خوزستان که بیشترین میزان باروری را در کشور داشته‌اند مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

او با بیان اینکه میزان عمومی ازدواج و طلاق از دیگر شاخص‌های مهمی است که باید در برنامه ریزی‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، افزود: شاخص عمومی ازدواج استان بوشهر ۵.۸ در هر هزار نفر جمعیت است که هر چند نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته است، اما پایین‌تر از مینگین کشوری است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: میزان عمومی طلاق در سال ۹۹ در استان ۱.۸ در هزار نفر بود که بوشهر از این نظر در میان استان‌های کم طلاق به شمار می‌رود و این شاخصی امیدوار کننده است.

پاسالار ادامه داد: جمعیت استان بوشهر تا پایان سال ۹۹ یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۲۵ نفر است و ۷۲ درصد در مناطق شهری و ۲۸ درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و ۵۳ درصد از این جمعیت را مردان و ۴۷ درصد زنان هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.