مسئول فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از داوری مرحله نهایی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کاظم پناهی، مسئول فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: سی و نهمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان همزمان با سراسر کشور در آموزشگاه‌های استان آغاز شد.

او با بیان اینکه این مسابقات در مرحله استانی در حال داوری است، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا شیوه مسابقات را تغییر دادیم و مسابقات را به صورت غیر حضوری در فضای مجازی برگزار کردیم.

پناهی ابراز کرد: رشته‌های متناسب با توانایی و استعداد دانش آموزان در قالبی طراحی شد که دانش آموزان بتوانند اثر‌های خود را به دبیرخانه مسابقات در سطح آموزشگاه ارسال کنند.

او گفت: در مرحله آموزشگاهی این مسابقات ۱۲۰ هزار دانش آموز شرکت کردند که ۴۵ هزار نفر به مرحله منطقه راه یافتند و از این تعداد هفت هزار نفر به مرحله استانی رسیدند.

مسئول فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: در بین هفت هزار دانش آموز حاضر در مرحله استانی ۱۵۰۰ نفر به مرحله نهایی مسابقات استانی راه یافتند که اکنون داوری این مرحله در حال انجام است.

او ابراز کرد: این مسابقات در پنج بخش و در ۷۵ رشته برگزار شد که آمار رتبه‌های اول مسابقات استانی به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود.

پناهی گفت: مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای مسابقات در آذر و بهمن ماه سال گذشته و مرحله استانی در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.