خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران در ارتباط با حواشی اخیر داوری کشورمان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ارتباط با حاشیه‌های روز‌های اخیر داوری کشورمان اظهار کرد: در تمام سطوح فوتبالی کشورمان هفته‌های سخت و پر فشاری را پیش رو داریم، اما اگر بخواهیم درباره تک صحنه‌ها و اشتباهات روز‌های گذشته صحبت کنیم بار دیگر باید بگویم که به عنوان مثال در دربی پایتخت اگر تک صحنه پنالتی استقلالی‌ها را صرف نظر کنیم اتفاق و اشتباه دیگری صورت نگرفته و داوری نمره قابل قبولی گرفته است و یقینا اگر کمک داور ویدئویی بود می‌توانستیم آن صحنه را تشخیص دهیم.

او ادامه داد: اگر در بازی‌های دیگر نیز دوباره چنین صحنه‌هایی پیش آید باز هم هیچ داوری نمی‌تواند آن را ببیند، چون به معنای واقعی صحنه سختی بود.

افشاریان درباره اعتراض باشگاه استقلال به انتخاب اکبریان به عنوان داور دربی گفت: بازی تمام شده و اکبریان قضاوت خود را انجام داده است، اما این را باید بگویم که اکبریان داور بسیار سالمی است و ایمان داریم که رفتار حرفه‌ای از خود نشان داده است.

او افزود: به این دلیل که فصل فوتبالی کشورمان روز‌های سختی را پیش روی خود دارد از تمام داوران خواسته ایم که با تمرکز بیشتری به میدان بروند و کمک کنند تا حق به حق دار برسد.

افشاریان درباره اشتباهات دیدار پیکان و سایپا نیز گفت: سرپرست تیم‌ها مسئول تعویض‌ها و ورود و خروج بازیکنان هستند و بعد از آن‌ها ناظران سازمان لیگ باید مراقب این کار‌ها باشند و در آخر نیز مسئول این قضیه داور چهارم است و به عبارتی همه این دوستان در ارتباط با این قضیه مسئول هستند.

او ادامه داد: فیلم بازی، گزارش داور و سایر اطلاعاتی که نیاز داشتیم را تهیه کردیم و امروز به کمیته انضباطی می‌رسد و در ارتباط با آن تصمیم گیری می‌شود.

سرپرست کمیته داوران درباره دیدار تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان و حاشیه‌های داوری این مسابقه عنوان کرد: با ناظر داوری که صحبت کردم عنوان شد که داوری این بازی به هیچ وجه مشکل نداشته است.

افشاریان درباره ورود کمک داور ویدئویی (VAR) به لیگ برتر کشورمان در فصل آینده گفت: اگر ما قصد داشته باشیم از این سیستم استفاده کنیم باید در ابتدا از فیفا تاییدیه بگیریم. اگر همه باشگاه‌ها همکاری کنند، شاید بتوان در آینده نزدیک از این سیستم استفاده کرد.

او افزود: اگر بخواهم خیلی خوشبینانه بگویم به هیچ وجه استفاده از این سیستم به فصل آینده نمی‌رسد، اما باید کم کم به دنبال استفاده از این سیستم باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار