سیل اردیبهشت امسال در خراسان جنوبی ۱۷۴ میلیارد تومان در دو بخش زیرساخت‌ها و کشاورزی خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: بارندگی‌های خوب اردیبهشت در برخی مناطق از ۷۰ میلیمتر عبور کرد و حدود ۱۵ میلیون مترمکعب در ساز‌ه‌های آبخیز و آبخوان داری ۱۱ شهرستان ذخیره شد و برخی از سازه‌ها ۳۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شدند.

او با اشاره به اینکه با توجه به آماده باش نیرو‌های امدادی و اطلاع رسانی مناسب به مردم، خسارت جانی در این سیلاب نداشتیم افزود: خسارت‌های مالی وارد شده در این سیل هم در مقایسه با بارندگی‌های مشابه با این حجم (میانگین ۷۰ میلیمتر) ۲۴ درصد کاهش دارد.

میرجلیلی  گفت: در سیل اردیبهشت ۴۸ مورد آبگرفتگی منازل، قطع برق در دو شهرستان و خسارت به برخی از محور‌های مواصلاتی و شریان‌های حیاتی داشتیم با تلاش نیرو‌های امدادی، عملیاتی و راهداری مرتفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: در اردیبهشت امسال ۶۲ میلیارد تومان در بخش‌های شریان‌های حیاتی، آب، برق، گاز و محور‌های مواصلاتی و ۱۱۲ میلیارد تومان در بخش‌های زراعی و باغی و زیربخش‌های کشاورزی به استان خسارت وارد شد که برآورد خسارت به تهران برای تخصیص اعتبار برای جبران بخشی از خسارات اعلام شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.