میرزایی گفت: فضای مجازی یکی از زمینه‌هایی است که فعالیت در آن به خصوص در زمان انتخابات زیاد هست؛بنابراین باید نظارت کامل بر آن وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با حضور ریاست دادگستری شهرستان کوهبنان، مسئول دفتر نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی، ریاست پلیس فتای شهرستان، کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشدار مرکزی شهرستان کوهبنان برگزار شد.

محمد مهدی میرزایی، ریاست دادگستری شهرستان کوهبنان با بیان اینکه یکی از مهم ترین انتخابات را پیش رو داریم، گفت: انتخابات هر چه با شکوه‌تر باشد در تحکیم نظام جمهوری اسلامی موثرتر است و باید تلاش کنیم که انتخابات باشکوه برگزار شود.

او افزود: یکی از زمینه‌هایی که فعالیت در آن به خصوص در زمان انتخابات زیاد است، فضای مجازی است و  تشکیل هر گروهی می تواند تبعات مثبت یا منفی زیادی داشته باشد؛ بنابراین هر کسی گروهی تشکیل می دهد؛ بنابراین باید نظارت کامل بر آن وجود داشته باشد.

میرزایی ادامه داد: متاسفانه امروزه در برخی از فضاهای مجازی اخلاق نیست و به راحتی در آن با یک دکمه آبروی اشخاص را می برند؛ بنابراین در روز‌های پیش رو باید به نحوی گروه‌ها را مدیریت کنیم که بداخلاقی در آن صورت نگیرد.

در ادامه سجاد رضایی، رئیس پلیس فتای شهرستان کوهبنان ضمن تشریح قوانین جرائم رایانه‌ای گفت: پلیس فتا با رصد فعالیت‌ها در فضای مجازی با خاطیان در زمینه جرایم سایبری برخورد می‌کند.

در ادامه بهسرشت، مسئول دفتر نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات اخلاق مهم است و اگر اخلاق خوب باشد، انتخابات خوبی هم خواهیم داشت.

او افزود: مدیران گروه‌های فضای مجازی باید به گونه‌ای رفتار کنند که اعضای آن‌ها تحت کنترل باشند و به عنوان راهنما با اعضای گروه‌های فضای مجازی عمل کنند.

پدرام رجب زاده، بخشدار مرکزی شهرستان کوهبنان گفت: انتخابات در کشور بسیار مهم است و به فرمایش رهبری سرنوشت ساز است و باید با شکوه باشد.

او با اشاره به اهمیت بالای فضای رسانه‌ای افزود: همه برای سربلندی کشور وظیفه حضور در انتخابات را دارند و امیدواریم با مشارکت حداکثری در انتخابات در آینده کشور تاثیر گزار باشیم.

رجب زاده ادامه داد: در روستا‌های بخش مرکزی در بحث ثبت نام کاندیدا‌های شورای روستا استقبال خوبی داشتیم.

او بیان داشت: در روستا‌ها هم گروه‌های مجازی وجود دارد که مدیران آن‌ها هم باید در جریان باشند تا تخلفی صورت نگیرد.

در پایان خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسیار عالی
آخرین اخبار