مرسدس بنز جدیدترین تصاویر از خودروی مایباخ S ۶۸۰، ۲۰۲۲ با قدرت ۶۲۱ اسب بخار را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جدیدترین کلاس S مایباخ نسخه V-۱۲، اکنون S۶۸۰ نامیده می‌شود. مانند S۶۵۰ قبلی، این پیشرانه دارای موتور توربو ۶.۰ لیتری V-۱۲ با قدرت ۶۲۱ اسب بخار است. S۶۸۰ از سال ۲۰۲۲ به فروش می‌رسد و قیمت شروع آن بیش از ۲۰۰ هزار دلار است.

با توجه به وجود مایباخ S۵۸۰ مجهز به V-۸، منصفانه است که بگوییم هیچ کس به S۶۸۰ مجهز به V-۱۲ نیاز ندارد. اما مرسدس فکر می‌کند که خریداران فوق العاده ثروتمندی وجود دارد که به باز هم به دنبال سیلندر و قدرت بیشتری هستند. از این رو مرسدس، موتور قدرتمند انتقال به نسل جدید W۲۲۳ از کلاس S را تولید کرده  است. بنتلی و رولزرویس هر دو هنوز V-۱۲ را ارائه می‌دهند.

V-۱۲ قدرتمند ۶.۰ لیتری توربوشارژ دوقلو مستقیماً از نسل قبلی میباخ S۶۵۰ منتقل شده است. حداکثر قدرت و گشتاور  ۶۲۱ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر بدون تغییر هستند، اما مانند V-۸ قبلی، S۶۸۰ اکنون دارای چهار چرخ متحرک استاندارد ۴Matic است. همچنین S۶۸۰ پس از نسخه V ۸ اولیه و نسخه پایه ۶ سیلندر که اخیرا در چین رونمایی شده به عنوان سومین عضو خانواده مایباخ S کلاس محسوب می‌شود.

جدیدترین تصاویر از مرسدس مایباخ 621 اسب بخاری

خبر‌ها حاکی از آن است که مرسدس بنز تصمیم دارد به جای نسخه S ۶۵ AMG، نسخه پلاگین هیبریدی جدیدی را به نام S ۷۳ e با قدرت ۸۰۰ اسب بخار به بازار عرضه کند. برخلاف S۵۸۰، S۶۸۰ هیچ کمک هیبریدی ۴۸ ولتی ندارد و اگرچه ادعای رسمی ۴.۴ ثانیه صفر تا 100 کیلومتر در ساعت مرسدس دو دهم سریعتر از رقمی است که شرکت برای S۵۸۰ ادعا می‌کند.

جدیدترین تصاویر از مرسدس مایباخ 621 اسب بخاری

S۶۸۰ مانند مدل V-۸ برای بهبود چابکی و کاهش دایره چرخش دارای فرمان استاندارد چرخ عقب است و محور عقب قادر است تا ۴.۵ درجه یا ۱۰ درجه جمع شود. با تجربه سیستم ۱۰ درجه در کلاس S غیر مایباخ در آلمان، می‌توانیم تأیید کنیم که باعث می‌شود ماشین در سرعت‌های پایین بسیار کوچکتر و قدرت مانور بیشتری داشته باشد.

جدیدترین تصاویر از مرسدس مایباخ 621 اسب بخاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار