برداشت موز از دو هکتار از باغ‌های شهرستان میناب آغاز شد. موز از باغ های شهرستان میناب در شرق هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، عباس مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب پیش گفت: امسال  پیش بینی می شود بیش از ۱۴ تن موز از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری ندارد.

 

عباس مؤیدی افزود: 2 هکتار از زمین های میناب زیر کشت موز  است که برای دومین سال متوالی  میوه گرمسیری موز از این باغ ها برداشت می شود که تامین کننده بخشی از نیازهای استان است. 

 

او با اشاره به اینکه قبل از خشکسالی‌های اخیر در شهرستان میناب بیش از ۶۰ هکتار موز کشت می‌شد، افزود: امیدواریم در سال‌های آینده سطح زیر کشت این محصول با طرح های تشویقی و کشت های جایگزین دیگر محصولات افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: موز  میوه چهار فصل است که در طول سال بطور مستمر میوه می‌دهد اما بیشترین تولید آن نیز در فصل بهار است.

 

مویدی افزود: میناب بزرگترین منطقه کشت محصولات صیفی و باغی در  شرق هرمزگان است که انواع محصولات گرمسیری مانند زیتون محلی، کُنار؛ گواوا، جم، انبه در آن کشت می شود. وجود کارخانه های فراوری این میوه ها در میناب از مزیت هایی برای رونق محصولات گرمسیری در کشور است که سازگار با هوای گرم و خشک و کم آب هستند.

از فواید موز سلامت قلبی و عروقی، بهبود سلامت روانی، کمک به افزایش انرژی و ایمنی، پیشگیری از کم خونی، جلوگیری از زخم معده، تسکین بیماری صبحگاهی و جلوگیری از دیابت است.

آخر پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.