نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز گفت: مواد اولیه آهن به شدت در بازار کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده، قیمت آن افزایش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نادری نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز با بیان اینکه پدیده قاچاق آهن قراضه در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: اگر قیمت ارز در بازار بالا باشد و قیمت آهن به صورت دستوری کاهش یابد، قطعا قیمت آهن قراضه کاهش می‌یابد و سرنوشت آن به قاچاق منتهی می‌شود.

او در خصوص آخرین وضعیت قیمت میلگرد و مقاطع فولادی در بازار، افزود: قیمت فولاد رو به رشد بوده و یکی از دلایل تاثیرگذار در این موضوع، حذف سوبسید ۱۳ درصدی کشور چین برای کشور‌های صادرکننده آهن‌آلات در سراسر دنیا است.

نادری در خصوص کاهش دستوری قیمت آهن تصریح کرد: اگر بخواهیم قیمت آهن به صورت دستوری در بازار کاهش یابد، تبعات جبران‎ناپذیری از قبیل قاچاق آهن قراضه به میزان فراوان برای کشور ایجاد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز با اشاره به قیمت میلگرد در بازار اهواز که هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است، گفت: در ۶ ماه آینده قیمت مسکن باید افزایش یابد، زیرا هزینه‌های ساخت و ساز و مصالح کاربردی در آن، رشد چشمگیری داشته است.

نادری اظهار داشت: با توجه به اینکه مواد اولیه آهن به شدت در بازار کاهش یافته است، پیش‌بینی می‌شود که طی ماه‌های آینده، قیمت هر کیلوگرم میلگرد به ۱۶ هزار تومان در بازار برسد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.