امام جمعه هندیجان گفت: از مسئولین انتظار است نسبت به رفع موانع تولید در شرکت تولیدی قیر جم اقدام عاجل نمایند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت السلام حسینی امام جمعه شهرستان هندیجان ضمن بازدید از شهرک صنعتی هندیجان در واحد تولیدی شرکت قیر جم حاضر شده و از نزدیک پای صحبت‌های مدیر عامل این شرکت نشسته و مشکلات این واحد تولیدی را بررسی کرد.

او گفت: تحقق شعار سال و مانع زدایی از تولید برای شنیدن و بررسی مشکلات شرکت تولیدی قیر جم هندیجان و مشاهده وضعیت آن از نزدیک این بازدید به عمل آمده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه عمده مسائل مربوط به مشکل تامین مواد اولیه از طریق بورس و مواردی با شرکت پالایشگاه نفت آبادان عنوان گردید، افزود: از استاندار خوزستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین انتظار است نسبت به رفع موانع تولید در این این شرکت بومی در منطقه محروم هندیجان اقدام عاجل نمایند.

امام‌جمعه هندیجان در ادامه به مشکلات و تعلل در توسعه شهرک صنعتی هندیجان اشاره کرد و بیان داشت: شهرک صنعتی هندیجان بسیار ظرفیت خوبی دارد که سال‌ها است از این ظرفیت استفاده و بهره برداری نشد و امیدواریم امسال با توجه به شعار سال شاهد شکوفایی و رونق این شهرک صنعتی باشیم.

اسکندری رئیس اداره صمت هندیجان نیز گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در امسال با توجه به شعار سال رفع موانع شرکت‌هایی بوده که در این سال‌ها راکد و تعطیل هستند.

او صادرات را از عمده مشکلات این شرکت دانست و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم این موارد را در ستاد تسهیل استان عنوان کنیم و در آینده‌ای نزدیک شاهد راه اندازی این شرکت تولیدی باشیم.

محمود عبادی مدیر عامل شرکت تعاونی خدماتی قیر جم هندیجان گفت: ما اکنون مجوز صادرات این محصول با استاندار بین الملی برای کشور‌های همچون چین، هند، آفریقا و کشور‌های حوزه خلیج فارس را داریم که سرمایه گذار و خریدار ما آماده است، اما با توجه به اینکه سهمیه مواد اولیه در پالایشگاه برای ما تخصیص داده شده، ولی در بورس برای صادارات و تامین مواد اولیه مشکلاتی به وجود آمد.

او در ادامه با بیان اینکه این شرکت با سرمایه اولیه ۴۰ میلیارد تومان راه اندازی شد افزود: این شرکت در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید که از سال ۹۷ تا کنون راکت استکه با توجه به اینکه طرح توسعه آن نیز طراحی و آماده است اگر موانع رفع گردد و شرکت مورد بهره برداری قرار بگیردمی توان برای ۶۰ نفر از جوانان این شهرستان محروم اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.