رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای ۴ شرکت تولید کننده واکسن مشکلات مالی و ارزی به وجود آمده بود که با پیگیری‌های سازمان بازرسی مشکلات آن‌ها حل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته ۵۳۶ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی به عمل آوردیم و بسیاری از مشکلات در خلال این بازدید‌ها بررسی و مرتفع شدند.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته مشکلات ۶۴۷ واحد تولیدی بدون تشکیل پرونده پیگیری و رفع شدند و به دنبال این بازدید‌ها موفق شدیم تا از تعطیلی ۴۴۷ بنگاه و واحد تولیدی جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان درباره شکایات واصله در سازمان بازرسی بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۳۳۶ شکایت از سمت کارآفرینان نسبت به دستگاه‌های اجرایی داشتیم که از این تعداد به ۱۸۲ شکایت رسیدگی شده است.

رئیس سازمان بازرسی کشور تصریح کرد: همکاران من ۵۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی را رصد می‌کنند و از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۵۲ واحد فعال و بیش از ۱۵ هزار واحد تعطیل و مابقی نیمه تعطیل هستند.

وی افزود: یکی از مشکلات تولید در کشور، فرایند سخت و طولانی اخذ مجوزهای فعالیت اقتصادی است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شرکت‌های تولیدی واکسن بیان کرد: برای ۴ شرکت تولید کننده واکسن مشکلات مالی و ارزی به وجود آمده بود که با پیگیری‌های سازمان بازرسی مشکلات آن‌ها حل شد و به چرخه تولید آمدند.

وی ادامه داد: در ارتباط با مواد اولیه تولید واکسن و ترخیص آن‌ها پیگیری‌ها انجام شده و این کالا‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان درباره واحد‌های تولیدی گفت: با هدف جلوگیری از خروج واحد‌های تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها از چرخه تولید، در سال گذشته ۸۵۱ واحد تولیدی را رصد کردیم.

رئیس سازمان بازرسی کشور تصریح کرد: در سال گذشته ۳۲۸ پروژه نیمه تمام در دستور کار قرار گرفتند و پیشرفت ۶۴ درصدی داشتند.

وی گفت: زیرساخت‌ها و سامانه‌های زیادی در سازمان بازرسی برای انجام مسئولیت‌های نظارتی ناظر بر انجام تکالیف و مسئولیت‌ها از سوی سازمان‌های اداری کشور و همچنین حمایت از تولید و اشتغال ایجاد شده و در دست اجرا است و در همین راستا به زودی سامانه‌ای به منظور رصد تکالیف قانونی سازمان‌های اداری کشور ایجاد می‌شود تا در این سامانه همه دستگاه‌های اجرایی تمامی وظایف و مسئولیت‌های خود را منعکس کنند و مورد رصد سازمان بازرسی کل کشور قرار گیرند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ایجاد دفتر حمایت از تولید ملی و سرمایه‌گذاری گفت: حمایت سازمان بازرسی از تولید تنها مربوط به این دفتر نیست و بالغ بر ۲۵ درصد از برنامه‌های تدوین شده در این سازمان مربوط به حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان تصریح کرد: مسائل اصلی کشور در حوزه اقتصاد و تولید را احصاء کرده‌ایم، بر همین مبنا راهکار‌هایی را برای رفع موانع ناظر بر ساختار‌های ناکارآمد یا مقررات دست و پاگیر ارائه کرده‌ایم.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بالغ بر ۴۳۹ واحد تولیدی در سراسر کشور که با مشکل اخذ مجوز روبرو بودند مجوز گرفتند و مقرر شده ظرف یک ماه آینده نسبت به فعال کردن واحد‌هایی که امکان فعالیت دارند، اقدام کنیم و این موضوع در دستور کار جدی سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور قرار دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ماندن و فاسد شدن کالا‌ها در گمرک به دلیل ناتوانی وارکنندگان برای رفع تعهدات ارزی گفت: مقرر شده واردکنندگانی که نمی‌توانند تعهدات ارزی خود را رفع کنند و از همین رو کالا‌های آن‌ها در گمرک مانده بتوانند نسبت به ترخیص ۹۰ درصد از کالا‌های خود از گمرک اقدام کنند و ۱۰ درصد باقیمانده را پس از رفع تعهدات ارزی خود ترخیص کنند.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با اشاره به ترک فعل‌ها، بیان کرد: براساس قانون ارتقای نظام و سلامت اداری، فساد هم شامل فعل‌ها و هم ترک فعل‌ها می‌شود و فرصت‌سوزی‌ها و ظرفیت‌سوزی‌هایی که به واسطه اهمال صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها رخ داده یکی از مشکلاتی است که طی سالیان گذشته در کشور با آن مواجه بودیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: تکالیف و مسئولیت‌هایی از ناحیه دستگاه‌ها انجام نشده که یکی از مصادیق عمده آن در حوزه مسکن است که در این خصوص هم در سازمان بازرسی کل کشور و هم دادستانی پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی گفت: حتماً سازمان بازرسی بدون کمک و حمایت و همراهی و گزارش‌های مردمی نمی‌تواند به طور کامل به مأموریت‌های قانونی خود برسد و بالغ بر ۵ هزار بازرس افتخاری با سازمان بازرسی همکاری دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.