شهرکی گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال خسارت ناشی از حوادث به تاسیسات زیربنایی، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا شهرکی  مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در نشست پیشگیری، فرماندهی، هماهنگی و پاسخ بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خسارات وارده ناشی از حوادث استان شامل هشت هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال در بخش تاسیسات زیربنایی، ۱۳ میلیارد ریال ساختمان‌های مسکونی و تجاری و سه هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال در بخش کشاورزی بوده است.

او  افزود: خسارات مربوط به خشکسالی سال ۹۹ در بخش محصولات زراعی ۱۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار، محصولات باغی ۹۶ هزارو ۵۲۵ هکتار، قنوات یکهزار و ۹۲۵ هکتار و مراتع ۱۰ میلیون هکتار بوده است.

او  تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۵ جلسه مدیریت بحران ستاد استانی و افزون بر ۳۳۰ جلسه ستاد در سطح شهرستان‌ها برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری ۵۵ مانور در حوزه‌های مختلف مدیریت بحران از جمله اطفای حریق، آمادگی در مقابل زلزله، امداد و نجات، اسکان اضطراری، افت فشار و قطع گسترده گاز، برخورد قطار با وسایل نقلیه سنگین و برگزاری ۳۵۰۰ ساعت دوره آموزشی در بخش‌های مختلف مدیریت بحران از جمله اقدامات انجام شده پارسال بوده است.

او  خاطرنشان کرد: کسب امتیاز ارزیابی دفاتر ستادی در شاخص‌های مدیریت بحران، همکاری و انسجام و حضور کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان و شهرستان‌ها و ساخت و بهره برداری از ۲۲ ایستگاه کتاب نگاری سیستان و بلوچستان از دیگر دستاورد‌های مدیریت بحران در سال گذشته بوده است.

شهرکی بیان کرد: صدور ۷۰ هشدار جوی دریایی، ابلاغ و توصیه‌های احتیاطی برای افزایش سطح آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد، همچنین به کارگیری تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های نظامی، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع بررسی مخاطرات زمین شناختی زلزله و مخاطرات دریایی و سونامی و تهیه سند آموزشی مدیریت بحران استان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.

او  افزود: ایجاد نقاط ایمن و سایت‌های اسکان اضطراری در مناطق جمعیتی با تنظیم تفاهم‌نامه ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اقدام لازم برای تامین آب در شرایط اضطراری و انتظام امور امنیتی، جانی و مالی مردم و سازمان‌های مسوول در شرایط اضطراری از برنامه‌های مهم سال ۱۴۰۰ استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ استفاده بهینه و منسجم از خدمات گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در امر امداد و نجات و کمک‌رسانی به مناطق آسیب دیده انجام شود.

او ادامه داد: پیگیری نکات ایمنی در نگهداری حمل و مصرف مواد خطرناک و اشتعال‌زا، ایجاد بانک اطلاعات تجهیزات و ماشین آلات، تهیه اسناد استانی کاهش خطر حوادث و سوانح و آمادگی و ارائه پاسخ و راه‌اندازی و بهره‌برداری از بیمارستان صحرایی از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای امسال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار