جگوار لندرور یک پلتفرم جدید برای خودرو‌های برقی طراحی کرد

گزارش ها حاکی از این است که شرکت جگوار لندرور یک پلتفرم کاملاً جدید متمرکز بر EV را طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتوکار، شرکت خودرو سازی جگوار لندرور برای ساخت نسل بعدی Evoque و Discovery Sport، یک پلتفرم کاملاً جدید متمرکز بر EV (خودرو‌های برقی) و یک واحد توسعه دهنده دامنه با سوخت بنزین، را طراحی کرده است. این پلتفرم جدید که از آن با نام  Electrified Modular Architecture (EMA) یا معماری مدولار برقی یاد می‌شود، طراحی شده است تا بتواند سیستم‌های پیشرفته کمک راننده و اتصال گسترده ابری را در خود جای دهد.

ساخت EMA برای فروش بیشتر 

پروژه عظیم EMA بخشی از یک برنامه سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد پوندی است که تا سال ۲۰۲۶ اجرا می‌شود. برنامه‌های گسترده‌تر JLR ، (Jaguar Land Rover) شامل راه اندازی مدل‌های کاملاً جدید Range Rover Sport ۳، Velar ۲ و Discovery ۶ است که همگی براساس پلتفرم آینده MLA است. اکنون انتظار می‌رود پس از آن که Jaguar F-Pace به طور کامل از رده خارج شد و جای خود را به نسل بعدی تمام برقی آن داد، خودروی Discovery ۶ در بیرمنگام ساخته شود، نه در اسلواکی.

جگوار لندرور یک پلتفرم جدید برای خودرو‌های برقی طراحی کرد

پروژه EMA برای چشم انداز‌های آینده جگوار لندرور بسیار مهم است و هدف آن سودآوری مداوم این شرکت است. در واقع، JLR تخمین می‌زند که وسایل نقلیه‌ای که با پلتفرم EMA تولید می‌شوند، تا سال ۲۰۳۰ نیمی از فروش شرکت را تشکیل خواهند داد.

بنابر گزارش‌های مخابره شده، اولین اتومبیل مبتنی بر پلتفرم EMA، خودروی Evoque خواهد بود که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد و نسل سوم Discovery Sport خودروی بعدی خواهد بود. پیش بینی می‌شود که خط تولید EMA در کارخانه Halewood این شرکت نصب شود.

با این حال، لندرور قبلاً به سرمایه گذاران نشان داده است که دو مدل دیگر خانواده Defender در طی شش سال آینده ارائه خواهد شد. JLR هیچ جزئیاتی در مورد دو مدل جدید Defender منتشر نکرده، اگرچه انتظار می‌رود یکی از آن‌ها یک خودروی برقی باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار