دانش آموزان پایه اول ابتدایی حتما باید گواهینامه گذراندن دوره پیش‌دبستانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهروز منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از آغاز توزیع گواهینامه یکپارچه گذراندن دوره پیش از دبستان در استان خبر داد و گفت: گذراندن دوره پیش دبستانی به عنوان یک دوره آموزش رسمی برای همه دانش آموزان و نوآموزان الزامی است.

او افزود: به نوآموزانی که دوره یک ساله پیش دبستانی را گذراندند گواهینامه یکپارچه پایان دوره داده می‌شود که ملاک ثبت نام در پایه اول ابتدایی خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: طرح پیش دبستانی مجازی رایگان با توجه به شیوع کرونا اجرا شد تا همه نوآموزان جامعه هدف در چرخه آموزشی این دوره قرار گیرند.

منصورکیایی گفت: نوآموزانی که دوره یک سال پیش دبستانی را نگذرانده اند باید در یک دوره فشرده تابستانه شرکت کنند و پس از پایان دوره گواهینامه دریافت نمایید.

او افزود: همه مدیران مدارس استان برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی علاوه بر مدارک هویتی، گواهینامه پایان دوره پیش دبستانی را نیز دریافت و در پرونده تحصیلی دانش آموزان نگهداری می‌کنند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی به صورت الکترونیکی از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز شد و زمان آغاز غربالگری کلاس اولی‌ها نیز از اول خرداد شروع می‌شود.

والدین برای ثبت نام فرزندانشان در پایه اول ابتدایی، علاوه بر گواهینامه گذراندن دوره پیش دبستانی، باید چهار قطعه عکس ۳ در ۴، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر، اصل و کپی کارت واکسیناسیون دانش آموز را ارائه کنند.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.