مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر گفت: تست خدمه کشتی بندر امام خمینی(ره) هنوز مشخص نشده و کشتی تا مشخص شدن نتیجه اجازه پهلو گیری ندارد.

چنگیز جواد پور مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یک فروند کشتی پانامایی از مبدا آلمان با بار جو همراه با ٢۵ خدمه هندی وارد لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) شده است، گفت: طبق روال معمول همکاران در وزارت بهداشت، قبل از ورود کشتی به بندر از خدمه این کشتی تست کرونا گرفته‌اند و تست چهار خدمه مثبت شده است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر این کشتی در لنگرگاه در خور موسی متوقف شده است و بندر اجازه پهلوگیری به این کشتی نداده است.

جوادپور با بیان اینکه نمونه تست این خدمه برای شناسایی نوع ویروس کرونا به مراکز مربوطه ارسال شده است، گفت: تا به این لحظه نوع برزیلی ویروس کرونای این چهار خدمه تایید نشده است.

خدمه‌های کشور‌های هند، پاکستان و برزیل اجازه خروج از کشتی ندارند

او تاکید کرد: تست هر ۴ نفر به مرکز بهداشت ارائه شده، اما هنوز مشخص نیست که این افراد دارای کرونا برزیلی و یا هندی هستند و اعلام شده که ظرف امروز و یا فردا نتیجه آن مشخص می‌شود.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در صورتی که نتیجه تست این افراد مشخص شود، تمامی آن‌ها وارد قرنطینه شده و کشتی پهلو داده می‌شود و به هیچ عنوان اجازه پیدا شدن خدمه داده نمی‌شود.

جواد پور تصریح کرد: تا آن زمان کشتی اجازه پهلوگیری در بندر امام خمینی(ره) را ندارد. این موضوع آنقدر برای سازمان بنادر حائز اهمیت است که تمام جوانب احتمالی را در نظر گرفته و تا پایان زمان قرنطینه اجازه ورود این کشتی را به بندر نمی‌دهد.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: به تمامی خدمه‌های اهل کشور‌های هندوستان، پاکستان و برزیلی به هیچ وجه در هیچ شناوری اجازه پیاده شدن را نمی‌دهیم؛ چراکه این افراد جزو لیست‌های کشور‌های ناقال هستند و در صورتی که تست آن‌ها منفی باشد، هم ممکن است ناقل باشند، بنابراین حتی الامکان اجازه پیاده شدن و یا خارج شدن از شناور را نمی‌دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید نحوه و مدل قرنطینه این کشتی متناسب با نوع ویروس کرونای خدمه آن مشخص و تعیین شود، گفت: تمام خدمه قرنطینه می‌شوند و پس از تعیین تکلیف آن‌ها کشتی حامل بار جو پهلو داده خواهد شد.

جواد پور همچنین درباره کشتی و خدمه‌ای که حدود ۲۰ روز پیش وارد بوشهر شده بودند هم گفت: تمامی افراد هندی که وارد بوشهر شده بودند از مسیر‌های دیگر و به صورت قانونی و از طریق پاسپورت وارد شده بودند، از سوی دیگر تمامی گروه کرو و خدمه‌های کشتی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ۶ ماه در کشتی فعالیت می‌کنند و ۶ ماه استراحت می‌کنند.

او در پایان یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تمامی دستور العمل‌های بهداشتی در تمامی بخش‌های دریایی را به صورت کامل رعایت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار