مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید و فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن غیرقانونی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید و فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن غیرقانونی است و با متخلفان از طریق مراجع قانونی برخورد می‌شود.

او افزود: موضوع ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحد‌های اقدام ملی به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور هم ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: با وجود تذکرات و اطلاعیه‌های قبلی در یکی از شهر‌های مرکز استان افرادی اقدام به خرید و فروش امتیاز واحد‌های اقدام ملی کرده‌اند که موضوع در حال پیگیری است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: مواردی از این قبیل که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش واحد‌های مسکن ملی می‌کنند در ادامه تکمیل روند واریز وجه، دچار مشکل می‌شوند و در نهایت امکان انتقال مالکیت این واحد‌ها به هیچ شکلی وجود نخواهد داشت.

مقصودی در خصوص ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز گفت: به طور قطع این کار انجام خواهد شد، اما برخی محدودیت‌ها همچون مشکل تامین زمین در مرکز استان باید برطرف شود.

او افزود: بر اساس رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در تولید و عرضه مسکن و همچنین مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی با عنوان جهش تولید، برنامه سالانه تولید مسکن برای تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها تدوین شده است.

مقصودی به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با تعدادی از نهاد‌ها در خصوص تامین مسکن کارکنان در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، اراضی مازاد دستگاه‌ها باید جهت انجام مراحل تغییر کاربری و همچنین پیگیری مراحل واگذاری معرفی شوند و در مورد برخی نهاد‌های حمایتی نیز اراضی مورد نظر باید تامین شود که این کار در حال پیگیری است.

او ادامه داد: بر این اساس، کلیه مراحل ثبت‌نام و پالایش متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های موجود توسط خود نهاد‌ها انجام می‌شود و پس از آن جهت پیگیری واگذاری زمین به این اداره کل معرفی می‌شوند.

مقصودی به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان هم اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۵۲۰ متقاضی، پنج هزار و ۳۲۲ مورد به تایید نهایی رسیده‌اند و از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۱۵۱ نفر واریز وجه کرده‌اند و بیش از ۹۵ درصد آن‌ها به پروژه‌ها متصل شده‌اند.

او طرح ملی مسکن را از طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار در کشور دانست و از دستگاه‌های متولی و همکار همچون شهرداری‌ها، بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی خواست بر اساس مصوبه شورای تامین مسکن استان، با نگاه ویژه‌ای پیگیر موارد مرتبط باشند و صدور برخی مجوز‌ها را به سایر طرح‌ها گره نزنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار