فرمانده قرارگاه مقابله با بیمای کرونا در خوزستان گفت: مرحله سوم واکسیناسیون کرونا در استان پس از واکسینه شدن گروه‌های سالمند آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان فرمانده قرارگاه مقابله با بیمای کرونا در خوزستان گفت: پس از مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان، مرحله دوم آن که شامل واکسینه سالمندان است، در حال انجام بوده و در تلاش هستیم تا خرداد ماه به پایان برسد که پس از پایان این مرحله، مرحله سوم واکسیانسیون که شامل گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۹ ساله است، شروع می‌شود.

او با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی با اولویت افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله بیماران دیابتی و فشار خون بالا انجام می‌شود، افزود: محموله جدید واکسن کرونا که وارد کشور شده است و احتمالا تا چند روز آینده  نیز وارد استان خواهد شد.

مهران احمدی بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز بیان داشت: انجام واکسیناسیون عاملی برای جلوگیری از شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن است و باید همچنان رعایت نکات بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به این نکته که افرادی که نمی‌توانند به مراکز بهداشتی برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند همکاران ما به نزد آن‌ها می‌رونند و واکسن را تزریق می‌کنند، تصریح کرد: کسانی که مبتلا به بیماران کرونایی هستند پس از ۳ تا ۴ ماه بعد از درمان میتواند واکسن کرونا را دریافت کنند.

امرالله مردانی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: در طرح واکسیناسیون کرونا از ۴ واکسن اسپوتنیگ، بهارات، آسترازنکا و سینو فارم استفاده شده است که شهروندان به ویژه سالمندان نگران عوارض واکسن‌های کرونا نباشند.

او در ادامه افزود: دوز دوم واکسن‌های اسپوتنیگ، بهارات و سینو فارم پس از ۳ تا ۴ هفته و واکسن آسترازنکا پس از ۱۲ هفته تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.